رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

استاندار مازندران

استمرار تولید در گرو حل مشکلات بخش خصوصی است

استاندار مازندران، استمرار و پایداری تولید را در گرو حل مشکلات فراروی بخش خصوصی دانست.

06 خرداد 1397
کد خبر : 13671
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

محمد اسلامی، استاندار مازندران در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خواستار بازنگری در مصوبات و دستورالعمل‌ها برای حل مشکلات فراروی تولید و بخش خصوصی شد .

او پایداری و استمرار تولید را نیازمند حل مشکلات دانست و گفت: تشکل‌های بخش خصوصی برای کمک به تولید و اشتغال باید حمایت و تقویت شوند.

استاندار مازندران بر فعال کردن انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی تأکید کرد و افزود: هدف شورای گفتگو، تسهیل سازی فرایندها برای فعالیت بخش خصوصی و حمایت از تولید است.

 

به‌روز نبودن تجهیزات، یکی از مشکلات جدی در حوزه آزمایشگاهی

عبداله مهاجر دارابی، رئیس اتاق مازندران ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار دامپزشکی در استان را بالا دانست و خواستار صدور مجوز برای رفع مشکلات آنان شد.

مهاجر بابیان اینکه در بخش آزمایشگاهی نیازمند توجه بخش دولتی هستیم گفت: یکی از دغدغه‌های دامپزشکی در زمینه آزمایش‌هاست و آزمایش‌های همکاری می‌توانند بخشی از دغدغه‌ها را حل کنند.

او با بیان اینکه آزمایشگاه‌های همکار نیازمند دریافت مجوز از سوی دامپزشکی هستند، خواستار همکاری لازم از سوی دولت شد.

رئیس اتاق مازندران تصریح کرد: این آزمایشگاه‌های همکاری می‌توانند در بخش‌های مختلف به اتاق بازرگانی و بخش کشاورزی کمک کنند.

مهاجر ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار استان را بسیار بالا دانست و گفت: یکی از مشکلات جدی در حوزه آزمایشگاهی به‌روز نبودن تجهیزات است و آزمایشگاه‌های همکار بخشی از مشکلات را حل می‌کنند.

او با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی و تولید و همچنین تأکید بر لزوم اتخاذ راهکار برای حل مسائل پیش رو اظهار کرد: با مصوبه شورای گفتگو درزمینه آزمایشگاه همکار برخی از مسائل برطرف می‌شود.

 

بخش کشاورزی رکن تولید در مازندران است

عبداله رضیان، رئیس مجمع نمایندگان مازندران از بخش کشاورزی به‌عنوان رکن تولید در استان یادکرد و خواهان رفع مشکلات آن شد.

رضیان معتقد است سیستم نظارتی برای گرفتن مجوزها خوب عمل نمی‌کند و همچنین عدم نظارت بر سیستم مجوزها به تولید لطمه می‌زند.

 شمسعلی هادی زاده، رئیس نظام دامپزشکی مازندران نیز با بیان اینکه هر واحد تولیدی مانند پرورش ماهی و مرغداری باید یک دامپزشک داشته باشد، گفت: در استان به ازای هر شش تا ۱۲ واحد تولیدی یک دامپزشک وجود دارد.

او ادامه داد: اگر قصوری از سوی دامپزشک انجام می‌شود و در واحدهای تولیدی حضور نمی‌یابد، باید به نظام دامپزشکی اطلاع داده شود و تاکنون هیچ شکایتی به این سازمان ارسال نشده است.

هادی زاده معلم تصریح کرد: ۳۰ درصد پروانه‌های صادرشده در کشور در حوزه دامپزشکی مربوط به مازندران است و از ۲۰ هزار پرونده تشکیل‌شده هشت هزار فقره پروانه صادرشده است.

رئیس نظام دامپزشکی مازندران ادامه داد: در حال حاضر صدور پروانه در استان کمتر از ۱۰ روز صادر می‌شود و ارزان‌ترین نظام دامپزشکی کشور مربوط به مازندران است.

وی از بررسی ۲۰ هزار فقره پرونده در نظام دامپزشکی استان خبر داد و گفت: به ۱۳ هزار فقره پرونده جواب منفی و رد داده‌شده است.

موضوعات :
در همین رابطه