رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در نشستی با حضور رئیس اتاق مازندران و رئیس بنیاد نخبگان استانی تاکید شد

ضرورت همکاری بخش‌خصوصی و نخبگان برای تقویت تولید

رئیس اتاق مازندران می‌گوید اگر بخش خصوصی و نخبگان بتوانند با یکدیگر همکاری کنند به‌طور حتم تولید بهره‌ورتر شده و شرایط اقتصادی بهبود می‌یابد.

12 خرداد 1397
کد خبر : 13753
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

کمیسیون تخصصی صنعت و معدن اتاق مازندران، برای بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان این استان به‌منظور حل مشکلات صنعتی کشور، نشستی با حضور اعضای بنیاد نخبگان، اساتید هیأت علمی دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی استان، برگزار کرد.

رئیس اتاق مازندران در این جلسه با بیان اینکه خلأ استفاده از ظرفیت نخبگان در تولید احساس می‌شود خواستار تقویت تعامل اتاق‌ها با این افراد شد و تصریح کرد: تعامل بخش‌خصوصی و نخبگان در ارتقای سطح کیفی و کمی تولید مؤثر است.

به باور عبداله مهاجر، رئیس اتاق مازندران اگر امور اجرایی به بخش خصوصی واگذار می‌شد اکنون شاهد مشکلات کمتری بودیم.

وی در ادامه خواستار هدف‌گذاری دقیق‌تری برای بهبود وضعیت تولید در کشور و برپایی نمایشگاه‌های تخصصی شد و افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌ نخبگان در روند تولید و صادرات محصولات تعالی و توسعه بخش خواهد بود.

ضرورت بهره‌گیری دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت نخبگان

محسن جهانشاهی، رئیس بنیاد نخبگان در مازندران بر لزوم استفاده دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت نخبگان برای افزایش بهره‌وری و مدیریت علمی در جامعه تأکید کرد و گفت: بنیاد نخبگان سال ۸۲ تشکیل‌شده و سازمانی جوان است. با این وجود در برنامه‌های طراحی‌شده در کشور تاکنون اسمی از فناوری و بنیاد نخبگان نیامده و برای اولین بار در برنامه ششم توسعه در ماده ۶۴ برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری و افزایش نقش مردم در مدیریت علمی و فناوری کشور به بنیاد نخبگان توجه شده است.

وی گفت: دستگاه‌ها مکلف هستند برنامه‌های خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند تا از نخبگان برای افزایش بهره‌وری استفاده کنند و بنیاد نخبگان نیز باید گزارش استفاده دستگاه اجرایی از نخبگان را ارائه دهد.

تولید صادرات گرا «بهره‌ور محور» باشد

شمسعلی هادی‌زاده معلم، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق مازندران بابیان اینکه تولید صادرات گرا باید بهره‌ور محور باشد، گفت: ما با گسست دانش، مدیریت و بهره‌وری مواجه هستیم.

وی معلم یادآور شد: تولید صادرات‌گرا، تولید بهره‌ور محور نیز خواهد بود. هرچند متأسفانه تاکنون جدی به بهره‌وری فکر نکره‌ایم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق مازندران از سیاست جهاد کشاورزی انتقاد کرد و گفت: کشت پرتقال در اراضی شیب‌دار توجیه منطقی و علمی ندارد و باید کشاورزی را بهره‌ور محور تعریف کنیم. امروز کشاورزی استان نیازمند مدیریت واحد است. تولید دانش‌بنیان یعنی اینکه باید به بهره‌وری توجه کنیم و کشاورزی استان نیازمند مدیریت بهره‌ور محور است.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری میان عبداله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران و محسن جهانشاهی رئیس بنیاد نخبگان استان به امضا رسید.

موضوعات :
در همین رابطه