رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

با حمایت اتاق سنندج و جامعه نیکوکاری ابرار

۷۰ دانش آموز مستعد کردستانی تحت پوشش بورسیه تحصیلی قرار گرفتند

جشن اعطای بورس تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان مستعد کردستانی با حضور مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار و مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در سالن همایش های هتل شادی سنندج برگزارشد و۷۰ دانش آموز مستعد کردستانی تحت پوشش بورسیه تحصیلی قرار گرفتند.

12 خرداد 1397
کد خبر : 13760
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق سنندج در این جلسه گفت: داشتن مسئولیت اجتماعی یکی از ضروری ترین مبانی در برهه کنونی است که خوشبختانه بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در این مهم مشارکت دارند. مشکلات اجتماعی کشورما روز به روز آشکارتر می شود و بخش خصوصی وبنگاه های اقتصادی به این نتیجه رسیدند که توجه به سرمایه های اجتماعی و مسائل این حوزه از ضروریات است.

سید کمال حسینی با اشاره به اینکه انسان با دانش و آگاهی ارتقا می یابد، بیان کرد: خدمت به جویندگان علم ودانش یکی از مهمترین مولفه های سرمایه های انسانی واجتماعی است. اتاق سنندج همواره پیرو نقش آفرینی و مسئولیت های اجتماعی خود در سال 96 به صورت هدفمند، نتیجه محور و مبتنی برآموزش وتوانمند سازی نیروی انسانی برنامه های خود را ساماندهی کرد.

حسینی ادامه داد: با همکاری جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق بازرگانی ایران، دفترنمایندگی این تشکل در اتاق سنندج مستقرشده است. فعالیت های این دفترنمایندگی در دو بخش در استان آغاز شده است. حمایت تحصیلی با اهدای بورسیه تحصیلی به دانش آموزان ودانشجویان مستعد از جمله فعالیت های این نمایندگی دراستان است.

وی اضافه کرد: در این رابطه 300 پرونده در اختیار دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی قرار گرفت و امروز از این تعداد به 70 نفر  بورسیه اعطا می شود.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار در این جلسه گفت: تمامی استان های کشور تا پایان سال جاری دارای نمایندگی تشکل جامعه نیکوکاری خواهند شد و با این روش پوشش کاملی برای تحصیل دانش آموزان مستعد فاقد امکانات در کشور را خواهیم داشت.

علی اصغر خامنوی با اشاره به اینکه شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه به همت فعالان اقتصادی و سازمان های مردم نهاد در کشور شکل گرفته است، گفت: در حال حاضر 130 موسسه خیریه عضو این تشکل هستند.

خامنوی عنوان کرد: برای اشتغال جوانانی که در مناطق محروم هستند به کمک فعالان اقتصادی، آموزش هایی داده می شود تا توانمندی لازم را کسب و در فعالیت اقتصادی مشارکت داشته باشند. از دیگر فعالیت های ما در مواقعی است که منطقه ای دچار حوادث غیرمترقبه همچون سیل و زلزله می شود که اقدام به بازسازی مدارس و مراکز آموزشی خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: تاکنون در ورزقان، بوشهر و اخیرا هم در کرمانشاه اتاق بازرگانی ایران با کمک فعالان اقتصادی 51 مدرسه روستایی که در حوادث غیرمترقبه آسیب دیده اند، بازسازی خواهند شد که تاکنون 39 مدرسه کار بازسازی آن آغاز شده است.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار بیان کرد: تشکل جامعه نیکوکاری در 28 استان کشور نمایندگی دارد. تا پایان امسال هم در دیگر استان ها نیز نمایندگی ایجاد خواهیم کرد. همچنین دانش آموزانی که به دلیل نبود امکانات و توانایی مالی ترک تحصیل می کنند، جامعه از استعداد و توانمندی آنها محروم می ماند، لذا برای جلوگیری از این اتفاق موضوع بورسیه تحصیلی ایجاد شد.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این جلسه اعلام کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان کردستانی در بسیاری از عرصه های علمی رتبه های برتر کشوری را کسب کرده اند یکی از بزرگترین ظرفیت‌های استان کردستان وجود دانش آموزان و دانشجویان مستعد است.

در همین رابطه