رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

آمادگی کنسرسیوم ایران-چین برای مشارکت در طرح‌های عمرانی شهرکرد

طرح ملی راه‌آهن خوزستان - شهرکرد - اصفهان پس از اخذ تأییدیه کتبی از سوی وزارت راه و شهرسازی، به صورت فاینانس در اختیار کنسرسیوم بین المللی اقتصادی صنعتی ایران-چین قرار می‌گیرد.

16 خرداد 1397
کد خبر : 13778
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست سرمایه‌گذاری در طرح‌های راه‌آهن، خطوط انتقال آب و تصفیه‌خانه‌ها در اتاق شهرکرد برگزار شد.

سید محمدرضا سید نبوی، رئیس اتاق شهرکرد از استان چهارمحال و بختیاری به عنوان مکانی بکر و مستعد جهت سرمایه‌گذاری یاد کرد و گفت: افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور با رویکرد گسترش مالکیت ، افزایش سطح عمومی اشتغال و تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد آن‌ها ازجمله اهداف اصل 44 قانون اساسی است .

سید نبوی از مسئولان استانی حاضر در نشست درخواست کرد ضمن ارائه افق‌های توسعه‌ای به معرفی فرصت‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری و نیز مشوق‌های حمایتی این استان جهت مشارکت بخش خصوصی بپردازند .

دانش راهداری، رئیس کنسرسیوم بین‌المللی اقتصادی صنعتی ایران- چین به معرفی شرکت‌ها پرداخت و گفت: این کنسرسیوم با فعالیت و همکاری 95 شرکت زیرمجموعه ایرانی و 17 شرکت چینی تاکنون توانسته عنوان کارآفرین برتر دنیا و کشور را از آن خود کند.
راهداری تصریح کرد: در این کنسرسیوم تلاش شده تا نقاط ضعف و قوت دولت و بخش خصوصی در اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی، راه و شهرسازی بررسی و تدوین شود.
او همچنین از آمادگی کنسرسیوم بین‌المللی اقتصادی صنعتی ایران-چین با همکاری شرکت کیسون برای مشارکت در اجرای طرح‌های اولویت‌دار ملی استان چهارمحال به صورت فاینانس خبر داد.

ملک محمد قربانپور، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح راه‌آهن خوزستان-چهارمحال و بختیاری- اصفهان اظهار کرد:‌ این راه‌آهن که به صورت 2 خط برقی به طول 534 کیلومتر اجرا می‌شود، نیازمند جلب مشارکت بخش خصوصی است.

قربانپور ادامه داد: راه‌آهن چهارمحال و بختیاری که در ردیف 15 طرح اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی است، شمال کشور را به جنوب متصل کرده و مسیر ریلی دورود - اصفهان - خوزستان را تا 400 کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.
او تکمیل قسمت دیگری از خط ریلی استان در قالب راه‌آهن مبارکه - شهرکرد را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای حوزه راه عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی این خط نیز از سال 91 آغاز شده و در حال رایزنی با سرمایه‌گذار داخلی است.
او اجرای طرح‌های انتقال آب بن - بروجن، ونک لردگان، تأمین آب شهر باباحیدر و اجرای طرح‌های تصفیه‌خانه برای شهر و روستاها و اجرای طرح‌های نفت و گاز و پتروشیمی بخصوص پتروشیمی لردگان را از دیگر زمینه‌های مشارکت عنوان کرد.

در این نشست برای اجرای طرح راه‌آهن خوزستان - چهارمحال و بختیاری - اصفهان، ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب و شبکه‌گذاری آب برای 8 شهر، طرح‌های انتقال آب بن - بروجن، سد ونک و آب‌رسانی به شهر باباحیدر و اجرای طرح‌های پتروشیمی با مشارکت این شرکت اعلام آمادگی شد.

پس از بحث و تبادل‌نظر مقرر شد که طرح ملی راه‌آهن خوزستان - شهرکرد - اصفهان پس از اخذ تأییدیه کتبی از سوی وزارت راه و شهرسازی، به صورت فاینانس در اختیار کنسرسیوم بین المللی اقتصادی صنعتی ایران-چین قرار گیرد.

همچنین این کنسرسیوم و شرکت ایرانی کیسون در صورت دریافت ردیف اعتباری در قالب ماده 56 با یکدیگر در طرح‌های انتقال آب و ساخت تصفیه‌خانه‌های شهری و روستایی همکاری خواهند کرد.

موضوعات :
در همین رابطه