رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در نشست هم‌اندیشی توسعه گردشگری استان سمنان مطرح شد

آژانس‌های جامعه تور گردانان وارد سمنان می‌شوند

ابراهیم پور فرج، رئیس انجمن جامعه تور گردانان کشور اعلام کرد: پس از پایان ماه مبارک رمضان، آژانس‌های عضو جامعه تور گردانان وارد استان سمنان شده و از نزدیک با ظرفیت‌های گردشگری این استان آشنا می‌شوند.

16 خرداد 1397
کد خبر : 13780
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست هم‌اندیشی توسعه گردشگری استان سمنان در برج میلاد تهران برگزار شد.

علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق سمنان این استان را سرشار از ابنیه‌های تاریخی و فرهنگی دانست و گفت: از همان ابتدای ورود به استان سمنان با آثار ارزنده این استان همچون قصر بهرام، قدیمی‌ترین مسجد کشور و .... روبرو می‌شویم. از همه مهم‌تر وجود ذخیره‌های فرهنگ و عرفانی بزرگی همچون بایزید بسطامی، شیخ خرقانی و شیخ علاءالدوله سمنانی است.

او حضور 4 فصل در کنار هم و به فاصله چندین کیلومتر را مهم‌ترین جاذبه این استان دانست و ادامه داد: جمعه‌ای تصریح کرد: از میدان فروسی تا ایوانکی سمنان تنها 40 دقیقه فاصله است، تمام سعی  تصمیم گیران این است که استان را از گذر  به محل اقامت و اسکان تبدیل کنند.

محمد جهانشاهی، مدیرکل میراث فرهنگی سمنان اظهار کرد: بخش اعظم گردشگری ما مدیون افرادی است که سالیان سال در این زمینه تلاش به سزایی داشته‌اند. مسیر روبرو سخت نیست اما حضور بزرگان این امر در استان را می‌طلبد.

سهراب حکیم زاده، رئیس کمسیون گردشگری اتاق سمنان از صنعت گردشگری جزو پنج صنعت بزرگ جهان یاد کرد و گفت: ایران از این نظر کشور ثروتمندی است و شایسته نیست چنین سرمایه‌ای با معطل ماندن رو به نابودی رود، کما اینکه امروز نیز بخشی از ابنیه و صنایع‌دستی خود را نیز ازدست‌داده‌ایم.

وی افزود: برخورداری از بیش از 800 اثر تاریخی و طبیعی ثبت‌شده در فهرست میراث ملی، طبیعت کویری بکر و کوهستانی و ... ازجمله قابلیت‌های این استان است.

وی خواستار بهره‌گیری استان سمنان از طرح‌های پیشنهادی توسعه گردشگری استان در قالب طرح تکاپو شد.

رئیس کمسیون گردشگری اتاق سمنان بیان کرد: توسعه گردشگری باوجود تنوع خیره‌کننده جاذبه‌های تاریخی فرهنگی و طبیعی در ایران می‌تواند به توسعه پایدار کمک کند و باعث کاهش وابستگی به نفت شود.

ابراهیم پور فرج، رئیس انجمن جامعه تور گردانان کشور اعلام کرد: پس از پایان ماه مبارک رمضان، آژانس‌های عضو جامعه تور گردانان وارد استان سمنان شده و از نزدیک با ظرفیت‌های گردشگری این استان آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به قابلیت‌های استان سمنان گفت: وسعت بالا، آثار تاریخی متنوع، برخورداری از پارک‌های ملی و ... ازجمله جاذبه‌های این استان است و بر این اساس، استان سمنان باید به یکی از استان‌های پربازدید کشور تبدیل شود.

پور فرج تأکید کرد که استان سمنان باید به آژانس‌های خارجی و داخلی معرفی شود.

او یکی از مهم‌ترین راهه‌ای تبدیل استان سمنان به مقصد سفر گردشگران را آشنایی آژانس‌ها و تور گردانان با جاذبه‌های این استان اعلام کرد و افزود: برقراری ارتباط با آژانس‌های گردشگری و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی یکی از ابزارهای مهم توسعه گردشگری هستند.

رئیس جامعه تور گردانان ایران ابراز امیدواری کرد که استان سمنان تا پایان امسال در دو نمایشگاه بین‌المللی حضورداشته باشد.

ابراهیم بای سلامی، مدیرعامل هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی سمنان معتقد است سمنان با جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و ... خود می‌تواند یکی از مهم‌ترین مقاصد کشور باشد.

وی با اشاره به تحقیقات انجام‌شده گفت: در مقایسه کویرهای امارات و کویرهای ایران به این نکته رسیدیم که امارات قابلیت‌های توریستی ایران را ندارد. اگر مقالات تاریخی را نگاه کنیم امکان ندارد ایران با سمنان همراه نباشد.

محمد محب خدایی، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: به‌زودی رادیو و تلویزیون گردشگری راه‌اندازی شده و تلویزیون گردشگری نیز بازمان 3-5 ساعت در روز از شبکه 5 آغاز به کار می‌کند.

محب خدایی بهره‌برداری از ظرفیت گردشگری زیارتی را در توسعه گردشگری کشور مؤثر دانست و افزود: استان سمنان نیز باید از این ظرفیت و زائران عبوری از این استان بهره‌برداری بیشتری کند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه برگزاری رویدادهای گردشگری، جشنواره‌های فصلی و ... زمینه‌ساز توسعه گردشگری استان سمنان است، ابراز امیدواری کرد: مردم با تلاش استان سمنان با برگزاری رویدادها و به‌خصوص جشنواره تابستانه زمینه توسعه گردشگری این استان را فراهم کنند.

پس از پایان این نشست، شب فرهنگی شهرستان‌های شاهرود و میامی در دهکده اقوام برج میلاد برگزار شد.

موضوعات :
در همین رابطه