رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق گرگان

محصولات کشاورزی استان از پیمان‌سپاری ارزی مستثنی شوند

علی محمد چوپانی، رئیس اتاق گرگان معتقد است محصولات کشاورزی باید از پیمان سپاری ارزی مستثنا شوند زیرا از آنجا که صادرکنندگان را موظف می‌کند ارز حاصل از صادرات خود را به بانک‌های داخلی بفروشند، باعث کاهش انگیزه تولید و صادرات می شود.

22 خرداد 1397
کد خبر : 13852
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق گرگان در نخستین جلسه شورای گفت وگو دولت و بخش خصوصی بیان کرد: پیمان‌سپاری ارزی از آنجا که صادرکنندگان را موظف می‌کند ارز حاصل از صادرات خود را به بانک‌های داخلی بفروشند، انگیزه تولید و صادرات را کاهش می‌دهد. انتظار می رود محصولات کشاورزی از پیمان سپاری ارزی مستثنا شوند در غیر این صورت در صادرات با مشکل مواجه هستیم.

علی محمد چوپانی اظهار داشت: شورای گفت وگو دولت و بخش خصوصی فرصتی جهت هماهنگی بیشتر است. لذا این جلسات فرصت خوبی است که با بهره گیری از آن در جهت حل مشکلات پیش روی بخش خصوصی و تولید استان اقدام شود.

رئیس اتاق گرگان به تفاهم نامه های منعقده با کشور های هدف اشاره و عنوان کرد: نیاز است یک کمیته ای جهت بررسی اجرای مفاد تفاهم نامه های موجود تشکیل شود.

چوپانی به اهمیت ذخیره سازی استراتژیک خوراک دام اشاره کرد و افزود: استفاده از این ذخیره ها  در ایام کمبود مهم است چون سازمان جهاد کشاورزی می تواند در ایام کمبود از محل این ذخیره، چرخه تولید را مدیریت کند، خطری که ما را امروز تهدید می کند این موضوع است که گاو داری در شرایط موجود توجیه اقتصادی ندارد لذا باید در نرخ گذاری شیر تجدید نظر شود.

وی ضمن اشاره به بند "و" قانون بودجه سال 97 اشاره کرد: بانک ها به این موضوع توجه کنند که فعالین اقتصادی بتوانند از این شرایط بهره مند شوند. همچنین نیاز است با توجه به شرایط اقتصادی موجود، این قانون توسط دولت تا اواخر سال جاری تمدید شود.

موضوعات :
در همین رابطه