رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

سفیر اندونزی در ایران خبر داد

آمادگی اندونزی برای توسعه تجارت با ایران

علیم‌الدین اکتاوینو، سفیر کشور اندونزی می گوید اندونزی یکی از اعضای سازمان گردشگری است و در اتاق اندونزی میزی برای ایران تعریف شده است. فعالان اقتصادی می‌توانند در نشست‌های تخصصی همتای خود را یافته و به نتایج دلخواه برسند.

29 خرداد 1397
کد خبر : 13966
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست فعالان اقتصادی استان همدان با اکتاوینو علیم الدین، سفیر کشور اندونزی و هیأت همراه با ریاست حمیدرضا رهبر، نایب رئیس اتاق همدان در سالن جلسات شهدای استانداری همدان برگزار شد.

سفیر اندونزی در ایران در این نشست از آمادگی برای تجارت اندونزی با ایران خبر داد و گفت: در حوزه صنعت و معدن با چین ارتباط داریم ولی اگر این ارتباط با ایران برقرار شود برای اندونزی نیز بهتر خواهد بود و نیازی به چین نداریم.

علیم‌الدین اکتاوینو اظهار کرد: در اتاق بازرگانی اندونزی میزی برای ایران تعریف شده و فعالان اقتصادی می‌توانند در نشست‌های تخصصی همتای خود را یافته و به نتایج دلخواه برسند. نزدیک کردن اندونزی با ایران هدف عمده این سفر بوده و این دیدار آغاز روابط دوستانه بین ملت‌های دو کشور است.

وی با اشاره به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 میلادی گفت: اندونزی یکی از اعضای سازمان گردشگری است و در این رویداد جهانی خود را سهیم می‌داند. همدان با نام ابوعلی سینا نزد مردم اندونزی شناخته شده است. همدان را بیشتر از اینکه به عنوان صادرکننده گردو بشناسند به عنوان واردکننده گردو می‌شناسند.

نایب رئیس اتاق همدان نیز در این نشست گفت: در همدان 946 واحد صنعتی فعالیت دارد و 23 هزار نفر نیروی انسانی در این واحدها اشتغال دارند. همچنین اتاق همدان دارای 695  عضو، 18 تشکل و انجمن و 10 کمیسیون تخصصی در بخش های مختلف است.

حمیدرضا رهبر افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی همدان، فعالیت در بخش معدن یکی از پتانسیل های استان است. از دیگر فعالیت های استان در زمینه های صنایع غذایی، کاشی، سرامیک، فولاد چرم، مبلمان، فرش، شیشه، سنگ های ساختمانی، محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی هستند.

در ادامه این جلسه آقایان حمید بهرامی، عضو هیأت نمایندگان اتاق همدان و تولید کننده و صادرکننده کشمش، جعفری مدیرعامل شرکت کنترل گاز همدان، زارعی مدیرعامل شرکت ذوب ریزان، میرابیان مدیرعامل شرکت تکنو صنعت بریس، نصراللهی نماینده انجمن گردوی تویسرکان، دانش نماینده خانه معدن، قنبری نماینده انجمن مبل و منبت و نماینده مجموعه صنایع غذایی سحر به معرفی نوع فعالیت، محصولات، تولید و صادرات خود پرداختند.

موضوعات :
در همین رابطه