رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

جلال‌پور در نشست مدیران آموزشی اتاق های سراسر کشور خبر داد

ایجاد مرکز پژوهشی مستقل توسط اتاق ایران با همکاری مراکز بین‌المللی

مدیران آموزشی اتاق‌های سراسر کشور در جهت ایجاد وحدت رویه آموزشی و بیان تجربیات و مسایل خود، در اتاق ایران گرد هم آمدند.

الهام گوهریان

خبرنگار
05 خرداد 1395
کد خبر : 1425
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
مدیران آموزشی اتاق‌های سراسر کشور در جهت ایجاد وحدت رویه آموزشی و بیان تجربیات و مسایل خود، در اتاق ایران گرد هم آمدند.

نشست مدیران آموزشی اتاق‌های سراسر کشور - عکس: اشکان روزرخ

 محسن جلال‌پور، رئیس اتاق ایران، در گردهمایی مسئولان آموزش اتاق‌های سراسر کشور از ایجاد مرکز پژوهشی مستقل و همگام با مراکز آموزشی معتبر بین المللی توسط اتاق ایران خبر داد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور گفت:‌ اتاق ایران در یک سال گذشته با توجه به فضای اقتصاد ایران، ضرورت استفاده از فضای برجام، بازگشایی ارتباطات بین‌المللی و حضور هیئت های خارجی در اتاق، تمرکز خود را بر مسایل اصلی اقتصاد گذاشته اما با این وجود هیچگاه از امر آموزش غافل نبوده است.

جلال‌پور افزود: اتاق ایران اقدامی اساسی را برای آموزش در دست دارد و مرکز جدید پژوهشی با شخصیتی بین‌المللی و مستقل در اتاق ایران ایجاد خواهد کرد.

رئیس اتاق ایران همچنین از حضور هیئتی فرانسوی از یکی از مراکز بزرگ آموزشی فرانسه در رابطه با همین موضوع در اتاق ایران خبر داد و گفت: با ایجاد مرکز آموزشی و پژوهشی مستقل با همکاری این مرکز بین المللی، از ظرفیت‌ها و اقدامات اتاق بهره کافی را خواهیم برد و به جایگاهی که اتاق و بخش خصوصی به آن نیاز دارد می‌رسیم.

جلال‌پور ادامه داد: کشور ما اکنون از فضای گلخانه ای عبور کرده و نیاز به استفاده از ظرفیت های بین المللی دارد. بر همین اساس امیدوارم ایجاد این مرکز بتواند به تحقق این موضوع کمک کند.

دانش فعالان اقتصادی باید افزایش یابد

در ادامه این نشست، پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق ایران،  با اذغان به اینکه در اتاق‌های سراسر کشور بهای لازم را به امر آموزش نداده‌ایم و تا بحال آن را به عنوان خدمات فوق برنامه تلقی کرده‌ایم، گفت: در اتاق‌های پیشرو  و بزرگ دنیا مهم‌ترین کار آموزش است و از نظر حجم کار در تناسب با بقیه امور، بیش از 50 درصد امور شامل اقدامات آموزشی است. در کشورهای توسعه یافته به این نتیجه رسیده اند که کلید حل مشکلاتشان آموزش است اما هنوز این باور در کشور ما ایجاد نشده است.

سلطانی با اشاره به اینکه در سال های گذشته دستاورها و پیشرفت های خوبی در موضوع آموزش داشته‌ایم، گفت: اگر اقدامات انجام شده را در یک کفه بگذاریم و وظیفه خود را نسبت به آموزش  را در کفه دیگر، می‌بینیم که کفه وظایف و اقدامات انجام نشده، سنگین‌تر است.

نایب رئیس اتاق ایران با اشاره به نداشتن دانش کافی بسیاری از فعالان اقتصادی، گفت: بسیاری از فعالان اقتصادی از قوانین، شرایط و محیط کسب و کار دانش و اطلاع کافی ندارند.

وی افزود: بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه گمرک، مالیات، تأمین اجتماعی، قانون کار به دلیل عدم آگاهی از این قوانین است و مسئولان آموزش اتاق‌های سراسر کشور باید بر این موارد تمرکز کنند.

این فعال اقتصادی در بخش دیگری از سخنانش به وجود شکاف میان آموزش و فضای کار در کشور اشاره و تصریح کرد: ما به عنوان اتاق باید ارتباطات خود را با دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای بیشتر کنیم و به برداشتن شکاف میان آموزش و صنعت کمک کنیم تا بهره‌وری افزایش پیدا کند.

وی بر لزوم ایفای نقش پیشگام اتاق در تنظیم و اصلاح نظام ناکارآمد آموزشی در حد وسع و توان خود تأکید کرد.

نایب رئیس اتاق ایران با بیان اینکه اتاق‌های سراسر کشور در درجه اول نسبت به اعضای خود مسئولیت دارند، بر لزوم تهیه یک شناسنامه آموزشی و سنجش نیازهای آموزشی در اتاق های کشور تأکید کرد.

ساختارهای خوب بدون آموزش صحیح به وجود نمی‌آیند

در ادامه گردهمایی مسئولان آموزشی اتاق های سراسر کشور، سید جواد زمانی، معاون امور استان های اتاق ایران گفت: ساختارهای خوب هر جامعه به وجود نمی‌آیند مگر اینکه آموزش درست و صحیحی وجود نداشته باشد.

او همچنین با اشاره به اینکه علم اقتصاد به وجود نمی‌آید مگر با آموزش‌های صحیح و به روز، گفت: معاونت استان‌های اتاق ایران آماده هرگونه همکاری و تعامل با مدیران آموزشی اتاق‌های سراسر کشور است تا به ایجاد رویه‌ های آموزشی صحیح، زیرساختی و عمیق کمک کند.

تأکید بر لزوم افزایش دوره‌های آموزشی اتاق‌ها

حسین میرمحمد صادقی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران در ادامه این نشست، با تأکید بر اینکه امر آموزش از جهات مختلف اهمیت دارد، گفت: اتاق ایران نیز  همواره تلاش کرده است تا در قالب‌های مختلف به وظیفه و رسالت آموزشی  خود عمل کنند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران بر اهمیت آموزش منابع انسانی تأکید کرد و گفت: هم آموزه‌های دینی، هم وظایف قانونی و هم شرایط اقتصاد امروز ایجاب می‌کند که به آموزش و علم و آگاهی توجه کنیم.

میرمحمد صادقی با تأکید بر لزوم تمرکززدایی از موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران و فعال کردن واحدهای آموزش اتاق‌های سراسر کشور گفت: معاونت استان‌ها در این زمینه آماده است تا آنچه در توان دارد انجام دهد و اتاق‌های استانی هر چه  بیشتر فعال شوند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران با بیان اینکه به طور یک روز در میان یک سمینار در هر اتاقی برگزار می شود، گفت: باید به نقطه‌ای برسیم که هر روز یک سمینار  و کارگاه آموزشی با همکاری موسسه آموزشی اتاق ایران برگزار کنیم و همه اتاق‌ها برای تحقق این موضوع فعال شوند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران نیازهای آموزشی استان‌های مختلف را متفاوت عنوان کرد و گفت: باید برای شناخت نیازهای آموزشی مناطق مختلف، بیشتر بکوشیم.

وی همچنین بر لزوم راه‌اندازی دانشگاه علمی  و کاربردی وابسته به اتاق‌های سراسر کشور تأکید کرد.

در ادامه این نشست، سمینار آموزشی با تدریس یکی از کارشناسان مدیریت MIS با موضوع بازاریابی آموزشی برگزار شد.

موضوعات :
در همین رابطه