رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس

فیلتر اینستاگرام مانند تلگرام بی‌نتیجه خواهد بود

آمار خروج افراد از تلگرام پس از فیلترینگ نشان داد درصد پایینی از مردم از تلگرام خارج شده بودند و مابقی با فیلترشکن به تلگرام می‌آمدند، اینستاگرام هم اگر فیلتر شود، همین نتیجه را در پی دارد.

24 تیر 1397
کد خبر : 14348
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اینستاگرام هم فرصت است هم تهدید و متاسفانه نتوانسته‌ایم از فرصت‌های آن به اندازه کافی بهره ببریم. با فیلتر کردن اینستاگرام فرصت تهدید آن از بین نمی‌رود.

به گفته عضو کمیسیون فرهنگی مجلس آمار خروج افراد از تلگرام پس از فیلترینگ نشان داد درصد پایینی از مردم از تلگرام خارج شده بودند و مابقی با فیلترشکن به تلگرام می‌آمدند، اینستاگرام هم اگر فیلتر شود، همین نتیجه را در پی دارد. ضمن اینکه اینستاگرام هم فرصت است هم تهدید و متاسفانه نتوانسته‌ایم از فرصت‌های آن به اندازه کافی بهره ببریم. با فیلتر کردن اینستاگرام فرصت تهدید آن از بین نمی‌رود.
طیبه سیاوشی در خصوص اخباری که اخیرا مبنی بر فیلترینگ اینستاگرام منتشر شده است، اظهار داشت: به اعتقاد من حق دسترسی آزاد به اطلاعات حق بدیهی مردم است و در قانون اساسی هم بر آن تاکید شده است، علاوه بر این دولت هم در دوران تبلیغات انتخاباتی‌اش و حتی بعد از آن بارها بر این موضوع تاکید کرد که حق دسترسی آزاد به اطلاعات برای مردم محفوظ می‌ماند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه فیلترینگ اینستاگرام هم نتیجه‌ای همچون فیلتر تلگرام دارد، افزود: همان‌طور که دیدیم و با توجه به آماری که مبنی بر خارج شدن افراد از تلگرام پس از فیلترینگ اعلام شد، درصد پایینی از مردم از تلگرام خارج شده بودند و مابقی با فیلترشکن به تلگرام می‌آمدند، اینستاگرام هم اگر فیلتر شود همین نتیجه را در پی دارد. ضمن اینکه اینستاگرام هم فرصت است هم تهدید و متاسفانه نتوانسته‌ایم از فرصت‌های آن به اندازه کافی بهره ببریم، با فیلتر کردن اینستاگرام فرصت تهدید آن از بین نمی‌رود.
نماینده مردم تهران با بیان اینکه اینستاگرام برای بعضی فرصت شغلی و حوزه کار است، خاطرنشان کرد: در عین حال این موضوع هم وجود دارد که تهدیدهای فضای اینستاگرام برای نوجوانان ما بسیار زیاد بوده است اما راه‌حل آن فیلترینگ نیست.

در همین رابطه