رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق سنندج

دولت با حمایت خود فشار را از دوش تولید کنندگان بر دارد

سید کمال حسینی رئیس اتاق سنندج می گوید زمانی که در اقتصاد کشور با مشکلاتی روبرو می شویم باید توجه به تولید کنندگان بیشتر شده تا فشار از روی شانه های آنها برداشته شود.

27 تیر 1397
کد خبر : 14380
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
سید کمال حسینی رئیس اتاق سنندج می گوید زمانی که در اقتصاد کشور با مشکلاتی روبرو می شویم باید توجه به تولید کنندگان بیشتر شده تا فشار از روی شانه های آنها برداشته شود.

کمال حسینی ، رئیس اتاق سنندج

سید کمال حسینی اظهار داشت: سیاستمداران کمک کنند که تولید کننده واحد تولیدی خود را حفظ و از شرایط سخت گذر کند.

وی یکی از راه هایی که دولتمردان می توانند به تولید کنندگان کمک کنند را اختصاص تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به واحدهای تولیدی و صنایع کوچک دانست و افزود: روستاییان بسیار کم از تسهیلات استقبال می کنند از 2 هزار و 600 میلیارد ریال در نظر گرفته شده برای استان کردستان در این بخش تاکنون فقط 200 میلیارد ریال جذب شده است.

حسینی با بیان اینکه ما پیگیر اجرای این درخواست هستیم، تاکید کرد: ارز دولتی کمی شامل صنایع کوچک شده و اختصاص تسهیلات اشتغال پایدار به این صنایع در شرایط کنونی با توجه به کارمزد چهار و 6 درصدی آن می تواند جان و نفسی تازه به صنایع استان در بخش های مختلف بدهد.

وی یادآور شد: صنایع کوچک با سرمایه گذاری کم، اشتغالزایی بیشتری نسبت به دیگر صنایع ایجاد می کند و صرفه اقتصادی بیشتری دارد و کسانی که در این شرایط وارد عرصه تولید می شوند و این حوزه را انتخاب می کنند از خود گذشته و عاشق کشور هستند.

رئیس اتاق سنندج اضافه کرد: نباید به این سرمایه گذاران که داشته های خود را تبدیل به واحد تولیدی می کنند بی اعتماد بود و درخواست وثایق مختلف و سنگین برای ارائه تسهیلات از آنها کرد.

حسینی با بیان اینکه تولیدکنندگان اکنون در خط مقدم جنگ اقتصادی دشمن قرار دارند و باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرند، گفت: کارمزد 18 درصدی تسهیلات پرداختی، اعمال نشدن معافیت و افزایش سالیانه درصد سهم مالیات فشار را بویژه بر شانه فعالان اقتصادی شناسنامه دار بیشتر می کند.

وی اظهار داشت: دولت می تواند در این بخش ها به کمک بخش تولید بیاید و بویژه در استان هایی همچون کردستان که واحدهای تولیدی کمی دارد را از اینکه با رکود مواجه شوند، نجات دهد.

 

 

موضوعات :
در همین رابطه