رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس

بدون اجرای درست قانون تجارت الکترونیک، حفاظت از منابع ارز دیجیتال قابلیت پیگیری ندارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید دولت در زمینه تجارت الکترونیک و خرید و فروش ارزهای دیجیتالی از مردم عقب مانده است.

28 تیر 1397
کد خبر : 14418
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 حسن سلیمانی با اشاره به اینکه قرار است تا دو ماه آینده ضوابط ارز دیجیتال مشخص شود، بیان داشت: ارز دیجیتال در حوزه تجارت الکترونیک تعریف می‌شود و باید شرایط و ضوابط این تجارت مشخص شود تا افراد بتواند با تضمین‌های لازم و شناسایی مراجع ذی ربط دراین فضا خرید و فروش داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ادامه داد: تا زمانی که قانون تجارت الکترونیک به درستی پیاده نشود طریقه صیانت و حفاظت از منابع ارز دیجیتال قابلیت پیگیری ندارد و مردم باید با ریسک حضور در این تجارت را انتخاب کنند در صورتی که بانک مرکزی باید مطابق قانون تجارت الکترونیک ضوابط لازم ارز دیجیتال را اعلام کند.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هریسن در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت، اظهارداشت: همواره مردم از دولت جلو تر بودند، در حالی که همیشه فریاد ایجاد دولت الکترونیک و بانکداری الکترونیک را سرداده ایم؛ اما مسئولان همیشه از مردم عقب تر بودند و باید پاسخگوی عقب ماندگی شان باشند.

وی گفت: باید در ضوابط ارز دیجیتال طریقه حفاظت از منابع مردم و شفافیت در پیگیری‌ها مشخص شود دراین میان نیز باید سیستم‌های الکترونیکی و بانکداری الکترونیک پیشرفت چشمگیری پیدا کنند و حفظ حقوق مشتری نیز در نظر گرفته شود.

 

در همین رابطه