رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

دیپلماسی اقتصادی در دستور کار دولت و بخش خصوصی

پارلمان بخش خصوصی، میزبان ظریف و سفرای ایران

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران امروز میزبان نخستین همایش مشترک سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران با فعالان بخش خصوصی است.

07 مرداد 1397
کد خبر : 14569
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران امروز میزبان نخستین همایش مشترک سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران با فعالان بخش خصوصی است.

 در این همایش که با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران برگزار خواهد شد، سفرا و فعالان بخش خصوصی در قالب 51 کارگروه به بررسی مسائل مرتبط با تجارت با 51 کشور هدف می‌پردازند.

در نشست‌های هر کارگروه علاوه بر سفیر ایران در کشور مربوطه، سرکنسول‌های ایران در شهرهای مختلف آن کشور نیز حضور دارند. روسای اتاق‌های مشترک بازرگانی، روسای اتاق‌های استانی معین هر کشور و همچنین نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی که در قالب طرح «یک تشکل، یک کشور» مسئول پیگیری روابط تجاری با کشور هدف هستند نیز در نشست هر کارگروه حضور خواهند داشت. همچنین همزمان با نشست کارگروه‌ها، دو نشست تخصصی مربوط به کشورهای آفریقایی و قاره آمریکا با حضور سفرای این‌کشورها و نمایندگان بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

تقویت دیپلماسی اقتصادی کشور طی سال 1397 در دستور کار دولت و اتاق ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی بوده است.

بررسی مشکلات بانکی و راهکارهای نقل و انتقال پول، مشکلات بیمه‌ای، مسائل گمرکی و حمل و نقل، فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط، شرکت در نمایشگاه‌ها و همایش‌های تجاری، حل و فصل اختلافات تجاری میان تجار، و پتانسیل‌های موجود برای انعقاد موافقت نامه‌های تجارت ترجیحی و تجارت آزاد جزو مهم‌ترین محورهای دستور کار نشست کارگروه‌ها در همایش امروز اتاق ایران است.

 

در همین رابطه