رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

به همت معاونت‌ بین‌الملل اتاق ایران

کارگروه تخصصی توسعه روابط تجاری با عراق تشکیل جلسه داد

هم‌زمان با برگزاری اولین همایش مشترک سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران و فعالان اقتصادی در اتاق ایران، کارگروه تخصصی توسعه روابط تجاری با عراق نیز تشکیل جلسه داد و ضمن تشریح وضعیت فعلی روابط دو کشور، به بررسی مشکلات این حوزه و راهکاری توسعه مناسباتی اقتصادی طرفین پرداخت.

09 مرداد 1397
کد خبر : 14624
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

کارگروه تخصصی توسعه روابط تجاری با عراق در چارچوب اولین همایش مشترک سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران و فعالان اقتصادی به همت معاونت بین‌الملل اتاق ایران تشکیل جلسه داد.

این نشست با حضور رئیس، نائب رئیس و دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای کربلا، نجف، سلیمانیه و اربیل عراق و مشارکت جمعی از روسا، دبیران و مدیران ارشد تشکل‌ها و شرکت‌های صادراتی تشکیل شد.

در این کارگروه ضمن تشریح وضعیت فعلی روابط تجاری ایران با عراق، زمینه‌های مساعد همکاری دوجانبه نیز موردبحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست، صدور خدمات فنی و مهندسی، صادرات مواد غذایی، مصالح ساختمانی، دارو، محصولات پتروشیمی، توریسم درمانی و سرمایه‌گذاری در صنایع تولیدی جزو برترین موقعیت‌های همکاری فعالان اقتصادی ایران در عراق عنوان شد و در ادامه ضمن تشریح مشکلات و موانع پیش روی فعالان اقتصادی ایران در عراق، راهکارهای مناسب برای رفع موانع و توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

در پایان جلسه حاضران ضمن تأکید بر تداوم حضور گسترده فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشورمان در بازار عراق، حمایت سیاسی و معنوی مسئولان دستگاه دیپلماسی و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق از بازرگانان و صنعت‌کاران ایرانی در بازار این کشور و تلاش برای برطرف کردن موانع موجود را خواستار شدند.

در همین رابطه