رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

رئیس سازمان برنامه و بودجه

درقانون بودجه امسال برای 1 میلیون نفر شغل پیش‌بینی شده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه 3 میلیون و 300 هزار نفر بیکار در کشور داریم، گفت که در تبصره 18 قانون بودجه امسال، 1 میلیون شغل پیش بینی شده است.

21 مرداد 1397
کد خبر : 14725
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

محمد باقر نوبخت در جلسه امضای تفاهمنامه «ایجاد اشتغال گسترده و پایدار» با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در تبصره 18 قانون بودجه سال 1397، مساله ایجاد اشتغال برای یک میلیون نفر پیش بینی شده است.


نوبخت تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال در زمینه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی سه هزار میلیارد تومان بودجه از دولت، نظام بانکی و صندوق توسعه ملی تامین می شود.


وی یادآوری کرد: 14 هزار و 300 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی، پنج هزار میلیارد تومان از منابع سازمان هدفمندی و 15 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به علاوه 30 هزار میلیارد تومان از نظام بانکی برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی اختصاص یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: معتقدیم با پول پاشی شغل ایجاد نمی شود و باید در قواره سرمایه گذاری های مختلف برای طرح های مولد اشتغال ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد: حدود 157 هزار شغل با سرمایه گذاری در طرحهای اشتغالزای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد می شود و این سازمان درباره تحقق این امر متعهد شده است.


نوبخت ادامه داد: در بخش مسکن نیز حدود 300 هزار فرصت شغلی برای ساخت 50 هزار مسکن روستایی، 50 هزار مسکن حمایتی شهری و بازسازی 100 هزار واحد مسکونی قدیمی پیش بینی کردیم و ایجاد فرصت های شغلی در پروژه های نوسازی ناوگان شهری، صنایع کوچک، کشاورزی و غیره به همین منوال ادامه می یابد.
به گفته نوبخت، برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی، 12 برنامه کلان طراحی شده که تفاهمنامه با سازمان میراث فرهنگی یکی از آنهاست.

در همین رابطه