رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

رئیس اتاق آبادان در نشست شورای گفت‌وگوی خورستان

مالکیت شهرک‌های صنعتی آبادان به سازمان منطقه آزاد اروند سپرده شود

مسعود خیاط زاده، رئیس اتاق آبادان می گوید با توجه به وضعیت نامطلوب شهرک های صنعتی از حیث توجه به زیرساخت ها و ارائه خدمات به تولیدکنندگان خواستاراعمال مالکیت و حاکمیت تام سازمان منطقه آزاد اروند بر این شهرک ها هستیم.

16 مرداد 1397
کد خبر : 14740
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان با حضور نهاوندیان، معاون اقتصادی ریاست جمهوری در محل استانداری استان برگزار و به دو موضوع وضعیت شهرک های صنعتی آبادان و ارز حاصل از صادرات پرداختند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در این نشست با اشاره به وضعیت نامطلوب شهرک های صنعتی از حیث توجه به زیرساخت ها و ارائه خدمات به تولیدکنندگان خواستاراعمال مالکیت و حاکمیت تام سازمان منطقه آزاد اروند بر این شهرک ها شد که مورد استقبال معاونت اقتصادی رئیس جمهور واقع شد.

مسعود خیاط زاده در خصوص رویه فعلی دولت در اخذ ارز حاصل از صادرات گفت: دولت در روند بازاریابی و صادرات کالاهای غیر نفتی، کمترین تسهیلات را در اختیار بخش خصوصی می گذارد و حتی مشوق هایی نظیر جوایز صادراتی را حذف کرده اما انتظار دارد که ارز حاصل از تلاش فعالان اقتصادی و بازرگانان را به نرخ دولتی خریداری کند که ادامه این وضع دقیقا تیشه به ریشه ی تولید و اشتغال است.

عضو شورای راهبردی اقتصادی منطقه آزاد اروند افزود: پیشنهاد می کنم دولت موضوع اخذ ارزآوری از صادرات را فقط در بخش کالاهای نفتی و پتروشیمی عمل کند و اجازه دهد بخش خصوصی با ارزآوری خود چرخ تولید کالاهای غیر نفتی را بچرخاند تا از گردونه ی رقابت با کشورهای رقیب در بازارهای مشترک نظیر عراق، خارج نشویم.

خیاط زاده ادامه داد: پیشنهاد می کنم ارز حاصله در بانک نگهداری شده تا فعالان اقتصادی در فعالیت های بعدی مشکلی در تهیه ارز مورد نیاز خود و احیانا تهیه از طریق بازار آزاد نداشته باشند.

رئیس اتاق آبادان ضمن ابراز خرسندی از فعالیت دوباره صرافی های رسمی گفت: خوشبختانه طبق اعلام جناب نهاوندیان، معاون اقتصادی ریاست جمهوری قرار شده که بزودی فعالیت صرافی ها با هدف حذف واسطه گری و دلالی ارز از سر گرفته شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در این نشست گفت: هدف از سفر به استان خوزستان عمدتا حضور در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی و شنیدن نظرات فعالان اقتصادی بود و در این شرایط باید همراهی و هماهنگی میان دولت و بخش خصوصی قوت بیشتری پیدا کند تا مسیر رشد و پیشرفتی که در دو یا سه سال اخیر در کشور شاهد آن بوده ایم را با سرعت بیشتری طی کنیم.

موضوعات :
در همین رابطه