رادیو مجازی اتاق ایران - 28 فروردین 1403

سفیر ایران در ساحل عاج در دیدار با فعالان اقتصادی همدان

بازار آفریقا فرصتی مناسب برای تولیدات ایران است

علی اصغر زبردست، رئیس اتاق همدان می گوید: سه هزار و 600 دانش آموخته کشاورزی و هفت هزار و 500 مهندس فنی نیروی متخصص آماده به کار است که می‌توان در کشورهای آفریقایی زمینه فعالیت این قشر را مهیا کرد.

21 مرداد 1397
کد خبر : 14807
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

منصور شکیب مهر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ساحل عاج با فعالان اقتصادی استان همدان با حضور رئیس اتاق همدان در سالن جلسات این اتاق برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان در این نشست با بیان اینکه امکان کار و رقابت اقتصادی همدان در کشورهای اروپایی چندان فراهم نیست، گفت: فعالان اقتصادی همدان می‌توانند در کشورهای آفریقایی الفبای اقتصادی و تجارت را بیاموزند. فضای کار اقتصادی در غرب آفریقا برای فعالان اقتصادی مهیا است.

علی اصغر زبردست با اشاره به حجم بالای دانش آموختگان بیکار همدان افزود: سه هزار و 600 دانش آموخته کشاورزی و هفت هزار و 500 مهندس فنی نیروی متخصص آماده به کار است که می توان در کشورهای آفریقایی زمینه فعالیت این قشر را آماده کرد.

زبردست به قابلیت‌های کم نظیرهمدان در عرصه کشاورزی، معدن و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: کشورهای آفریقایی بازار مناسبی برای فروش و عرضه محصولات همدان است. ریسک پذیری همدان برای سرمایه گذاری و آغاز فعالیت های اقتصادی کاهش یافته است لذا باید فضای ایجاد شده برای سرمایه گذاری در کشورهای آفریقایی را قدر بدانند.

وی با اشاره به انتخاب همدان در سال میلادی 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا اضافه کرد: این رویداد بزرگ بهترین زمان برای تبلیغ و ترویج قابلیت های همدان توسط سفرای کشورمان در سطح جهان است. از ابتدای امسال شاهد حضور چندین سفیر و هیات های اقتصادی و فرهنگی از کشورهای خارجی بوده‌ایم که نتایج خوبی داشته است.

کشورهای آفریقایی فرصت های ناب اقتصادی برای ایران هستند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ساحل عاج با تاکید بر اینکه کشورهای آفریقایی فرصت های ناب اقتصادی برای ایران هستند، گفت: همزمان با حضور پنجاه ساله در عرصه سیاسی و فرهنگی در آفریقا نتوانسته‌ایم در عرصه توسعه مراودات اقتصادی و تجاری پیشرفت کنیم.

منصور شکیب‌مهر اظهار داشت: کشورهای آفریقایی بازاری مناسب برای عرضه تولیدات ایران به ویژه خودرو، ماشین آلات صنعتی و مواد غذایی است. زمینه سرمایه گذاری و اشتغال برای نیروهای متخصص ایرانی در بخش استخراج معادن، صنایع پتروشیمی، ساخت راه، جاده و مسکن های اجتماعی فراهم است.

شکیب مهر با اشاره به شهرت برخی برندهای ایران در کشورهای آفریقایی گفت: سفارتخانه ایران برای هرگونه خدمات مشاوره‌ای، شناسایی و سنجش صلاحیت و اهلیت طرفهای تجاری آماده همکاری با تاجران و بازرگانان ایرانی است.

سفیر ایران در ساحل عاج مسلط نبودن تجار ایرانی به زبان‌های خارجی و ضعف سواد تبلیغات را از موانع مراودات تجاری ایرانیان با خارجی‌ها دانست و بر رفع این نقیصه‌ها تاکید کرد.

شکیب مهر بیان کرد: توسعه پروازهای ایران به کشورهای آفریقایی در راستای تقویت روابط اقتصادی بسیار اثربخش خواهد بود. هم اینک ترکیه به 40 کشور آفریقایی پرواز دارد و ایران حتی یک پرواز هم ندارد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری وسیع چین در آفریقا گفت: طرح های عمرانی و خدماتی بسیاری در این منطقه توسط چینی ها اجرا شده و هندی‌ها نیز در بحث دارویی کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

در پایان این نشست جلسه به پرسش و پاسخ فعالان اقتصادی با سفیر ایران در ساحل عاج اختصاص یافت.

موضوعات :
در همین رابطه