رادیو مجازی اتاق ایران - 28 فروردین 1403

رئیس اتاق بجنورد در همایش مدیریت کسب و کار مطرح کرد

ضرورت شناسایی عوامل پایدار استراتژی کسب و کار در کشور

محمد صمدی، رئیس اتاق خراسان شمالی معتقد است با توجه به گسترش روز افزون بنگاههای کوچک اقتصادی در کشور نیاز به شناسایی عوامل پایدار استراتژی کسب و کارهای کوچک بیش از پیش احساس می شود.

23 مرداد 1397
کد خبر : 14876
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 همایش مدیریت کسب و کار واستراتژی های بهینه در استان خراسان جنوبی به همت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی و با مشارکت اتاق خراسان شمالی، بیمه پاسارگاد و معاونت فرهنگی شهرداری بجنورد برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در این همایش گفت: مدیریت صحیح کسب و کار می تواند از بروز بسیاری از مشکلات اقتصادی و حتی اجتماعی جلوگیری کند.

محمد صمدی فرهنگ سازی را یکی از اهداف مدیریت کسب و کار دانست و افزود: فرهنگ سازی در شرکت ها می تواند  باعث افزایش تجربه کارکنان شود و در نتیجه آثار مثبتی برای مردم در برخواهد داشت.

صمدی اظهارکرد: آثار و پیامدهای عملکرد مدیریت محدود به یک مقطع زمانی نبوده و آثار آن بلند مدت خواهد بود. باید  در کسب و کار، فرصت ها، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت به درستی شناسایی و فرصتهای آینده شناخته و بررسی شوند.

وی بیان کرد: با توجه به گسترش روز افزون بنگاه‌های کوچک اقتصادی در ایران نیاز به شناسایی عوامل پایدار استراتژی کسب و کارهای کوچک بیش از پیش احساس می شود.

صمدی افزود: همچنین باید ریسک‌های مالی، نوآوری، کارایی و رهبری هزینه در کسب و کار و سطح بالای تورم و در نهایت استراتژی تمایز به عنوان استراتژی‌های اثر گذار بر عملکرد در کسب و کار بنگاههای زودبازده گزینش شوند.

رئیس اتاق بجنورد بیان کرد: در فضای رقابتی، بقا و رشد شرکت‌ها مستلزم داشتن مزیت رقابتی است و رویکردی که می تواند برای سازمان‌ها مزیت رقابتی خلق کند، استراتژی است.

وی افزود: سیاست های اقتصادی که برای ایجاد فضای رقابتی و تحرک بیشتر در بنگاهها پیگیری می شود، همه نشان از تحول در محیط کسب و کار ایران دارد. مدیران اقتصادی باید درایجاد فضای مدیریت کسب و کار واستراتژی های بهینه، شرایط رقابتی داشته باشند.

صمدی تصریح کرد: دراین راستا واحد آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی باهمکاری مشاوران و کارشناسان علم و فناوری درخصوص فرایندهای اقتصادی با همکاری دانشگاه ها مشغول برنامه ریزی و پیگیری است.

وی از جمله این برنامه ها را  برگزاری جلساتی از جمله  نشست‌های مشترک با مسئولان استانی و واحدهای تولیدی، جلسات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی وکمیته های شورای گفت وگو درحوزه صنعت، گردشگری و کشاورزی عنوان کرد.

رئیس اتاق خراسان شمالی بیان کرد: اتاق بازرگانی استان در تلاش است با مدیریت صحیح  موانع پیش روی فعالان اقتصادی در زمینه‌های مختلف از جمله موانع مالیاتی، بانک و غیره را با همکاری دستگاه های اجرایی و قضایی مرتفع کند.

وی یکی از مشکلات عمده برای واحدهای تولیدی و صنعتگران و صادرکنندگان را    نوسانات ارزی اعلام کرد و افزود: امروزه مسائل مالیاتی، رقم بالای جرائم مالیاتی و عدم اجرای معافیت های مالیاتی نیازمند پیگیری همه جانبه وسریع از سوی مقامات عالی کشور و استانی را می طلبد.

مدیریت فضای کسب و کار در استان تشکیل شود

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی  نیز اظهار کرد: مدیریت فضای کسب و کار باید در این استان تشکیل تا منجر به بهبود این شاخص شود.

مجید پور عیسی افزود: خراسان شمالی در سال جاری در شاخص کسب و کار در رتبه  سی ویکم کشوری قرارگرفته است که متاسفانه نشان دهنده عملکرد ضعیف در این زمینه است.

پور عیسی با گلایه از عدم حضور مسئولان دولتی، متولیان کسب و کار و بانک ها در این همایش اظهارکرد: در حوزه فضای کسب و کار اقدامات نباید جزیره ای باشد بلکه منسجم باید عمل کنیم.

وی با بیان این که هم اکنون در مدیریت آب نیز مشکل داریم، گفت: با وجود اینکه دستگاه های مختلفی از جمله آب منطقه ای، اداره آب و فاضلاب شهری و روستایی و سایر ارگان های مرتبط در این حوزه فعالیت دارند اما هنوز در این بخش مشکل اساسی داریم.

رضا شاهین‌فر، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی نیز گفت: مدیریت بازار و شناخت بازار هدف، طراحی برنامه جامع بازاریابی، بازارشناسی و برانگیختن نیاز مشتری از جمله‌های محورهای این همایش بود.

موضوعات :
در همین رابطه