رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق شیراز در نشست با اصحاب رسانه‌

رسانه‌ها به رسالت خود در مبارزه با فساد عمل کنند

جمال رازقی، رئیس اتاق شیراز معتقد است سرمایه اجتماعی و اعتماد مردمی در کشور دستخوش تغییرات شده است. رسانه ها باید با هدف احیاء سرمایه های اجتماعی، خط قرمزهایی که برای خود تعریف کردند را بشکنند.

24 مرداد 1397
کد خبر : 14877
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست هم اندیشی مدیر مسئولان و مدیران رسانه های استان و هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز برگزار شد و مدیران مسئول و مدیران رسانه استان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در این نشست گفت: در حال حاضر بنا به شرایط کشور، رسانه ها باید دست از خودسانسوری برداشته و با هدف احیای سرمایه های اجتماعی خط قرمزهایی که برای خود تعریف کردند را بشکنند زیرا در غیر این صورت آینده کشور در خطر خواهد بود.

جمال رازقی افزود: به دلیل تصمیم های نادرست برخی از مسئولان، سرمایه اجتماعی و اعتماد مردمی در کشور دستخوش تغییرات شده که در این میان عده ای نیز از خارج از کشور برنامه هایی را برای کشور ما دنبال می کنند که علت مضاعفی برای به بیراهه کشیدن فضای موجود کشور است.

رازقی بیان کرد: فساد یکی از موانع اساسی فضای کسب و کار و جذب سرمایه گذاری در کشور است. به طوری که امروز فساد بیش از سایر بخش ها اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده است و در این میان رسانه ها رسالت و نقش محوری در مقابله با فساد دارند.

وی ادامه داد: در 50 سال اخیر سیاست کشور بر سرکوب تولید و صادرات بوده و در دوران های مختلف به اشتباه به جای هدف گذاری بر تولید پایدار به موضوع اشتغال پرداخته شده که اگر سیاست تولید کشور را دنبال کرده بودیم امروز وضعیت اقتصاد ما این چنین نبود.

رازقی عنوان داشت: اتاق فارس در دو سال اخیر حرکت بر مبنای علم در حوزه اقتصاد را سرلوحه کار خود کرده است که در این زمینه اقدام به تولید مطالب کارشناسی مبتنی بر تجربه فعالان اقتصادی استان و ارائه به تصمیم گیران در کشور و استان برای رفع موانع کسب و کار کرده است.

رئیس اتاق شیراز تصریح کرد: در حال حاضر 10 دفتر مطالعات اجتماعی واقتصادی، پایش فضای کسب و کار، آینده پژوهی، سلامت اداری، تبادل تکنولوژی، بهبود مستمر، دبیرخانه شورای پژوهش و دبیرخانه شورای گفت وگو در اتاق شیراز فعال است و کارهای بزرگی در استان انجام داده است.

وی بیان کرد: اتاق شیراز در موضوع بحران های ارزی، راهکارهایی را به تصمیم گیران در سطح ملی ارائه کرده است. در بسته جدید ارزی ارائه شده در حوزه ارز در کشور بیش از 90 درصد پیشنهادات اتاق شیراز لحاظ شده که امیدواریم این کار علمی بتواند راهگشای مشکلات بخش اقتصاد کشور باشد.

رازقی بیان کرد: اتاق شیراز در جهت توسعه استان فارس به ویژه در بخش مبارزه با فساد، آماده همکاری در بخش های مختلف تولید محتوا و کار کارشناسی و علمی است و ما در کنار رسانه ها هستیم.

موضوعات :
در همین رابطه