رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

اعضای هیات مدیره انجمن هلدینگ‌های ایران انتخاب شدند

مجمع مؤسس انجمن هلدینگ‌های ایران برگزار شد و ضمن تصویب اساسنامه، اعضای هیات مدیره این انجمن نیز با کسب آرا انتخاب شدند.

23 مرداد 1397
کد خبر : 14882
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

انجمن هلدینگ‌های ایران به دنبال برگزاری مجمع مؤسس و انتخاب اعضای هیات مدیره در اتاق ایران تشکیل شد. در نشست هیات مؤسس علاوه بر انتخاب اعضای هیات مدیره، اساسنامه نیز با لزوم اعمال برخی اصلاحات به تصویب رسید.

در این نشست، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران نیز حضور داشت. او حضور بزرگان اقتصاد ایران در کنار یکدیگر را هدفی دیرینه در پارلمان بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: اتاق ایران جایگاه خوبی برای اثرگذاری بر اقتصاد کشور است. بنابراین باید بزرگان اقتصاد نیز دران حضور داشته باشند تا میزان اثرگذاری آن هم بیشتر شود. اتاق ایران با این مشارکت و هم‌گرایی تقویت خواهد شد.

شافعی همچنین از هلدینگ های بزرگ اقتصادی که در قالب این انجمن گرد هم آمده‌اند درخواست کرد که در اداره پارلمان بخش خصوصی نیز مشارکت داشته باشند.

احمد پورفلاح، مشاور ارشد رئیس اتاق ایران، نیز تأسیس این انجمن را یکی از اهداف و برنامه‌های پارلمان بخش خصوصی از دوره‌های قبل دانست که خوشبختانه امروز محقق شد.

او تأکید کرد: هم‌گرایی و هم‌سنگری هلدینگ های بزرگ دولتی و خصوصی در قالب این انجمن، می‌تواند برای اقتصاد کشور نیز مفید باشد. با شکل گرفتن انجمن هلدینگ های کشور، حدود 70 تا 80 درصد اقتصاد ایران در یک مجموعه کنار هم می‌نشینند و این انسجام می‌تواند به پیشبرد اهداف اقتصادی نظام کمک کند.

در ادامه نادر سیف، معاون تشکل‌های اتاق ایران یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها را کمیت و کیفیت تشکلی کشورها برشمرد و تأکید کرد: در حال حاضر بیش از 200 تشکل ملی اقتصادی و بالغ‌بر 230 تشکل استانی زیرمجموعه اتاق ایران هستند که دستاورد مطلوبی تلقی می‌شود. در این راستا قدم‌های جدی برداشته شد و خوشبختانه مؤثر بود.

پس از این با انتخاب اعضای هیات رئیسه مجمع، اساسنامه انجمن با لزوم اعمال برخی اصلاحات، تصویب شد. پس از معرفی کاندیدای هیات رئیسه، انتخابات برگزار شد و به ترتیب گروه صنعتی زر، سرمایه‌گذاری الوند، شرکت آذراب، سرمایه‌گذاری اعتماد ایرانیان، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، شرکت بازرگانی پتروشیمی، شرکت صنایع مس ایران، گروه گسترش نفت و گاز پتروشیمی و شرکت فولاد مبارکه بیشترین آرا را به خود اختصاص و اعضای اصلی هیات مدیره را تشکل دادند.

همچنین شرکت توسعه معادن فلزات به عنوان عضو علی‌البدل اول هیات مدیره و هلدینگ تراکتورسازی به عنوان عضو علی‌البدل دوم انتخاب شد. در مورد بازرس اصلی نیز علی نقیب بیشترین رأی را کسب کرد و محمدرضا انصاری به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شد.

در همین رابطه