رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

گزارش مرکز آمار ایران

اجاره‌نشینی در فصل بهار 26.7 درصد گران‌تر شد

در فصل بهار امسال، تعداد معاملات بازار مسکن پایتخت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 9 درصدی را تجربه کرده و میانگین قیمت هر متر زیربنای مسکونی نیز 36.9درصد رشد کرده است. در این وضعیت میانگین قیمت اجاره‌بها نیز با 26.7درصدی مواجه بوده است.

24 مرداد 1397
کد خبر : 14906
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در فصل بهار 1397 تعداد معاملات بازار مسکن تهران 9درصد نسبت به فصل بهار سال قبل افزایش داشته اما نسبت به فصل زمستان 96 کاهش 20.5درصدی را تجربه کرده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در فصل بهار سال جاری، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 6میلیون و 247هزار و 500تومان با میانگین مساحت ۸۸ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۱ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۶.۴ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۶.۹ درصد، افزایش داشته است

همچنین متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر 6میلیون و 175هزار و 600 تومان با میانگین مساحت ۲۵۹ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ۳.۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۳.۷ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، متوسط مبلغ اجاره ماهانه به‌علاوه 3 درصد ودیعهٔ پرداختی برای اجارهٔ یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 29هزار و 836تومان با میانگین مساحت ۷۸ مترمربع و متوسط عمر بنای 14 سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۵.۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۶.۷ درصد، افزایش داشته است.

در همین رابطه