رادیو مجازی اتاق ایران - 28 فروردین 1403

رئیس مجلس

مشکل کالاهای موجود در گمرک را می‌توان با ترخیص دو مرحله‌ای حل کرد

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی مشکل کالاهای موجود در گمرک را می‌توان با ضمانت یا ترخیص دو مرحله‌ای حل کرد.

24 مرداد 1397
کد خبر : 14911
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 علی لاریجانی در جلسه کارگروه اشتغال استان قم با اشاره به شرایط فعلی اقتصادی کشور، اظهار کرد: صنعت و تولید در شرایط فعلی به حمایت گسترده‌تر نیاز دارد تا از این دوره گذار عبور کرده و به ثبات اقتصادی برسیم.

وی با اشاره به اینکه تأمین نقدینگی برای واحدهای تولیدی مسئله اصلی است، افزود: در این دوره باید به کارخانجات کمک کنیم تا زمین نخورند و بانک‌ها هم باید نسبت به این موضوع نگاه ویژه داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از مسئولان خواست دستورالعمل جدید دولت را که به استانداران اختیارات بیشتری برای پیشبرد مسائل اقتصادی داده را پیگیری کنند.

وی همچنین به اهمیت حفظ و گسترش مشاغل خانگی در توسعه اشتغال اشاره کرد و افزود: در قم ظرفیت برای مشاغل خانگی زیاد است و زود هم به نتیجه می‌رسد که باید پیگیری شود.

لاریجانی در پاسخ به اعتراض تولیدکنندگان به سیاست جدید دولت در گرفتن مابه التفاوت ارز دولتی و آزاد برای واردات مواد اولیه گفت: ما نمی‌توانیم کالای دو قیمتی در بازار داشته باشیم. وقتی اعلام شده که ارز آزاد برای کالاهای غیر اساسی مبنا است باید از همین الان اعمال شود اما باید برای تامین سرمایه‌ در گردش به کارخانه‌ها کمک کرد.

لزوم حل مشکلات صادرکنندگان

وی خطاب به فعالان بخش خصوصی گفت: در شرایط فعلی امکان ارائه ارز دولتی برای تمام کالاها وجود ندارد و سناریوهای اقتصادی باید بر این مبنا چیده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل کالاهای موجود در گمرک را می‌توان با ضمانت یا ترخیص دو مرحله‌ای حل کرد، اظهار داشت: در صادرات اما با شرایط جدید وضعیت خوبی خواهیم داشت و باید مشکلات صادرکنندگان حل شود تا رونق را در آن بخش شاده باشیم.

در همین رابطه