رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

رئیس اتاق مازندران درنشست هم اندیشی همکاری اقتصادی با روسیه

آماده تامین نیاز استان‌های جنوبی روسیه هستیم

عبداله مهاجر دارابی، رئیس اتاق مازندران می گوید ظرفیت های واحد و مشترکی در استان های شمالی وجود دارد و قالب نیازمندی های جنوب روسیه را می توانند تامین کنند.

04 شهریور 1397
کد خبر : 15065
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست هم اندیشی همکاری های اقتصادی و تجاری با ولگاگراد روسیه در سالن همایش اتاق مازندران برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در این نشست به ظرفیت های مشترک و مختلف استان های شمالی اشاره کرد و گفت: استان های شمالی توان تامین نیازمندی های استان های جنوبی روسیه را دارا هستند.

عبداله مهاجر دارابی اظهار داشت: از سال ۹۵ تلاش برای برقراری تعاملات اقتصادی با بخش جنوبی روسیه آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم به اهداف مدنظر دست یابیم.

دارابی با اظهار اینکه سه استان شمالی نگاه واحد به حوزه اقتصادی دارند تصریح کرد: ظرفیت های واحد و مشترکی نیز در استان های شمالی وجود دارد و قالب نیازمندی های جنوب روسیه را می توانند تامین کنند.

وی به بخشی ازمشکلات ناشی از انتقال پول و غیره اشاره کرد و گفت: این مشکلات را به صورت تهاتری می توان بین استان های شمالی و استان های روسیه برطرف کرد.

رئیس اتاق مازندران با اشاره به مراودات سیاسی خوب بین دو کشور تصریح کرد: متاسفانه این مراوادت در حوزه اقتصادی شرایط خوبی ندارد و ظرفیت های موجود قابل قبول نیست.

وی افزود: نمایندگان بخش خصوصی و دولت وظیفه سنگین تری برای حل مسائل فراروی اقتصادی دارند و عزم مسئولان دو استان برای رفع مشکلات و داشتن خروجی مناسب و عملیاتی شدن حوزه تجارت جزم است.

حجم تبادلات اقتصادی ایران و روسیه نامناسب است

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه، آمارها و حجم تبادلات اقتصادی بین ایران و روسیه را نامناسب دانست  و گفت: در اتاق مشترک ایران و روسیه ترکیب جدیدی ایجاد کردیم و برای ارتباط تجاری با روسیه بررسی های زیادی انجام شده است.

هادی تیزهوش تابان ادامه داد: با توجه به امکانات خوب موجود در هر دو کشور، آمارهای خوبی در زمینه تبادلات اقتصادی نداریم و وظیفه بخش خصوصی این است موانع و نقاط ضعف کارها را شناسایی و برطرف کند.

تیزهوش تابان اضافه کرد: بخش دولتی برای تقویت زیرساخت های مناسبات اقتصادی از سوی بخش خصوصی در دو کشور در حال تلاش هستند و با موافقت حضور ایران در پیمان ارواسیا و عملیاتی شدن این پیمان سبب می شود تا واحدهای تولیدی و بازرگانان با تعرفه کمتری در روسیه و چهار کشور دیگر حضور یابند.

وی تصریح کرد: برگزاری نشست ها سبب تقویت و فعال شدن توسعه مناسبات اقتصادی می شود و باید موانع فراروی را حل کنیم.

تیزهوش تابان یکی از مشکلات روابط را اقتصادی را قوانین دو کشور بیان کرد و افزود: سازمان و جایگاهی وجود ندارد تا سندهای تنظیم شده را بررسی و ارزیابی کند و در اتاق مشترک ایران و روسیه سعی کردیم دایره حقوقی را فعال کنیم.

وی افزود: یکی از بحث های مهم، اختلافات احتمالی که ممکن است در بحث های تجاری ایجاد شود و باید نسبت به این مهم برنامه ریزی کنیم.

گفتنی است، در پایان این نشست میز تخصصی کشاورزی با مدیریت امیر میران آملی نایب رئیس اتاق، میز تخصصی صنعتی و تجاری با مدیریت سیدمحمدجعفری رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی و میز تخصصی گردشگری با مدیریت رییس کمیسیون تخصصی گردشگری و با حضور فعالان اقتصادی دو استان مازندران و ولگاگراد در اتاق برگزار شد.

موضوعات :
در همین رابطه