رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

به همت مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران

پایش ملی محیط کسب‌وکار در تابستان 1397 آغاز شد

مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران به عنوان متولی طرح ملی پایش شاخص‌های ملی محیط کسب‌وکار کشور، آمارگیری از فعالان اقتصادی زیر مجموعه اتاق‌های ایران، تعاون و اصناف را آغاز کرده است و نتایج را پس از تجزیه و تحلیل تا پایان مهرماه منتشر می‌کند.

07 شهریور 1397
کد خبر : 15113
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

پایش ملی محیط کسب‎وکار برای بررسی وضعیت شاخص‌های کسب‌وکار از سوی مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران صورت می‌گیرد.

در راستای اجرای ماده 4 قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار مصوب 1390 مجلس شورای اسلامی، طرح ملی پایش شاخص‌های ملی محیط کسب‌وکار کشور- تابستان 1397، ویژه آمارگیری از فعالان اقتصادی زیر مجموعه اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تعاون ایران و اصناف ایران در ماه جاری، در سراسر کشور توسط مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران در حال اجراست.

هدف کلی از اجرای این طرح، شناخت وضعیت جاری محیط کسب‌وکار در ایران و تغییرات آن به‌صورت فصلی و سالانه است.

4000 فعال اقتصادی منتخب در این دوره، می‌توانند با تکمیل پرسشنامه به‌صورت اینترنتی از طریق سامانه پایش محیط کسب‌وکار بر روی پرتال الکترونیکی اتاق ایران یا آمارگیری تلفنی، نظر خود را در مورد وضعیت محیط کسب‌وکار کشور در فصل تابستان 97 اعلام کنند.

در این طرح اطلاعات گسترده‌ای در زمینه 28 مانع اصلی در محیط کسب‌وکار کشور جمع‌آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و پس از ترکیب یافته‌های آن با سایر داده‌های آماری موجود در کشور، وضعیت محیط کسب‌وکار در سطوح ملی، استانی، بخش‌های اصلی اقتصادی و همچنین رشته فعالیت‌های اقتصادی عمده بر حسب طبقه‌بندی استاندارد فعالیت‌های  اقتصادی(ISIC.Rev4) را نشان خواهد داد.

نتایج این طرح تا پایان مهرماه سال جاری در اختیار کاربران طرح از جمله سیاست‌گذاران ، برنامه‌ریزان و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

طبق نتایج پایش ملی محیط کسب‌وکار ایران در بهار 1397، عدد شاخص ملی 6.15 (نمره بدترین ارزیابی 10 است) شده است.

در همین رابطه