رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در چهل و ششمین نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان مطرح شد

اجماع و حفظ آرامش قوا لازمه برون رفت از مشکلات اقتصادی

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان می گوید نمایندگان اتاق‌های بازرگانی در هیات های نمایندگان و کمیسیونهای وابسته وظیفه‌دارند در زمان‌های مختلف راهکارهای خود را به دولتیان ارائه دهند. در حال حاضر اتحاد و انسجام مردم تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است.

10 شهریور 1397
کد خبر : 15144
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

چهل و ششمین نشست هیات نمایندگان در محل اتاق سمنان برگزار شد و اعضای هیات نمایندگان به بررسی مشکلات اقتصادی کشور پرداختند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این نشست اتحاد و انسجام مردم را تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی دانست و گفت: نمایندگان اتاق‌ها در هیات  های نمایندگان و کمیسیون‌های وابسته وظیفه‌دارند در زمان‌های مختلف راهکارهای خود را به دولت ارائه دهند و دولت نیز باید پیشنهادهای بخش خصوصی را جدی بگیرند.

علی‌اصغر جمعه‌ای تاثرگذاری تحریم‌ها را ناشی از سوء مدیریت داخلی ارزیابی کرد و گفت: افزایش قیمت‌ها در تعرفه‌های کشتیرانی داخلی، عدم ثبات قیمت‌گذاری مناسب پتروشیمی‌ها، مدیریت نامناسب عرضه بورس کالا، هیچ ارتباطی به تحریم‌های بین‌المللی ندارد.

عبدالله اکبری راد، نایب‌رییس اتاق سمنان نیز در این نشست گفت: دولت باید مسائل و مشکلات خودش را با مردم صادقانه بازگو کند. از دولتیان می خواهیم تصمیم کلی و نهایی را هر چه زودتر برای اقتصاد کشور تجویز کنند چون در ادامه کار اقتصادی با بحران‌های متعدد روبرو شده است.

 اکبری راد گفت: مجلس باید آرامش خود را حفظ کرده و تمرکز لازم را از دولت سلب نکند. از دولت می خواهیم از صدور تصویب‌نامه و بخش‌نامه خلق‌الساعه اجتناب کرده و با توجه به شرایط اخیر و با محوریت مدیریت بحران شرایط حاضر را اداره و آرامش نسبی را به جامعه تزریق کند.

 حمید علوی، رئیس کمیسیون صنعت و معدن حفظ انسجام را مهم دانست و گفت: آشفتگی و تضاد آرا در مدیریت کشور باعث شده که کشورهای خارجی علی‌الخصوص آمریکا مسائل بر جام را تبدیل به آشوب اقتصادی کنند.

علوی اضافه کرد: وجود سامانه‌های مختلف همانند نیما و دیگر سامانه همسو، فساد ارزی را در کشور ترویج داده است. دخالت دولت در سیاست‌های بازدارنده اقتصادی باعث شده است که نظم بازار را دچار اختلال کند.

 رستم سعد الهی، رئیس انجمن مدیران صنایع سمنان گفت: گران شدن نرخ محصولات پتروشیمی و فولاد غیرمنصفانه است. آیا نرخ گاز و دیگر تعرفه‌های مواد اولیه داخلی که در تولید محصول پتروشیمی و فولاد تأثیرگذار است بالا رفته است، در حقیقت افزایش نرخ مؤلفه‌ها صورت نپذیرفته است. از مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌خواهیم موضوع را پیگیری و نتیجه را به مردم گزارش بدهند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت خودروهای تولید داخل ناسالم است و اگر از صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی حمایت صورت می‌پذیرد پس دولت باید در قیمت‌گذاری خودرو مداخله مستقیم داشته باشد.

سعید ترکمان دهنوی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان در این نشست گفت: عدم مدیریت درست در صنایع پلیمری در بورس کالا مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است. مدیریت و رقابت سالم در بورس کالا می‌تواند در شرایط اخیر  بسیاری از قیمت‌گذاری‌ها را کنترل کند.

موضوعات :
در همین رابطه