رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

مقام‌ معظم رهبری در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت

دولت، سخنان اتاق بازرگانی را بخواند، بشنود و ببیند

مقام معظم رهبری صبح چهارشنبه هفتم شهریورماه 1397، در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت ضمن تاکید بر ضرورت به‌کارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی، خواستار توجه دولت به نظرات اتاق بازرگانی شدند.

13 شهریور 1397
کد خبر : 15196
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مقام معظم رهبری صبح چهارشنبه هفتم شهریورماه 1397، در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت ضمن تاکید بر ضرورت به‌کارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی، خواستار توجه دولت به نظرات اتاق بازرگانی شدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار ضمن انتقاد از روند اجرای اصل 44 قانون اساسی که در جاهایی به واگذاری کارخانه‌ها به برخی «افراد ناباب» منجر شده است فرمودند: «دولت‌ها به طور معمول و رایج، بخش خصوصی را وارد اقتصاد نکرده‌اند و سرمایه‌های مردمی را مورد استفاده قرار نداده‌اند.»

مقام‌ معظم رهبری تاکید کردند: «یکی از مسائل مهم اقتصادی کشور ظرفیت بخش خصوصی است و ما از این ظرفیت استفاده نمی‌کنیم.»

ایشان افزودند: «مجموعه اتاق بازرگانی در دیداری با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی حرف‌های مفصلی زده‌اند که من خوانده‌ام. به نظر من این حرف‌ها را بخوانید و بشنوید و ببینید؛ حرف‌های درستی است. ما باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم. بخش خصوصی آماده است.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه از دولت خواستند با اعمال صحیح اصل 44 کارخانه‌ها را راه‌اندازی کند. ایشان همچنین با انتقاد از بی‌رغبتی دولت‌ کنونی و دولت‌ قبل به استفاده گسترده از ظرفیت وسیع بخش خصوصی افزودند: «اجرای صحیح و کامل سیاست‌های اصل ۴۴ و استفاده از تجار، تولیدگران، صنعتگران، قطعه‌سازان و دیگر اجزای بخش خصوصی در مدیریت اقتصادی و پیشرفت کشور قطعاً مؤثر خواهد بود.»

مقام‌ معظم رهبری ایجاد جاذبه برای ورود بخش خصوصی به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را نیز از جمله راه‌های استفاده از ظرفیت فعالان اقتصادی و مهار نقدینگی در کشور دانستند.

 

برای دیدن ویدئوی سخنان رهبری در جمع هیئت دولت، اینجــا را کلیک کنید.

در همین رابطه