رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ایران در جمع فعالان اقتصادی لهستان مطرح کرد

آمادگی برای همکاری مشترک در بخش بنگا‌ه‌های کوچک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که با هیات اقتصادی 60 نفره به همراهی وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به لهستان به سر می‌برد، در اجلاس مشترک اقتصادی ایران و لهستان به سخنرانی پرداخت.

10 خرداد 1395
کد خبر : 1530
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

این اجلاس با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، رامین مهمانپرست سفیر کشورمان در ورشو و مقام‌های ارشد دولت لهستان برگزار شد.

محسن جلالپور در این اجلاس آمادگی ایران برای همکاری مشترک با لهستان در زمینه بنگاه‌های کوچک و متوسط خبر داد.

وی اظهار کرد: امروز امکان کار مشترک بخش خصوصی دو کشور فراهم است. صنایع چوب، معادن، فلزات، غذا و وسایل موتوری و صنایع دریایی ما امکان فعالیت مشترک بنگاه های اقتصادی ایران و لهستان را دارند.

وی افزود: بدون رابطه بانکی استفاده از بازار بزرگ ایران که امروز شرایط آن برای همه کشورها فراهم است، کمتر خواهد بود. نخست وزیر لهستان باید در این زمینه تدابیر جدی را به خرج دهد.

وی به دولت لهستان پیشنهاد کرد این نقیصه را آسیب‌شناسی و به طور موثر برای آن راه‌ حل بیابد و شاید خوب باشد نخست وزیر محترم لهستان یک نماینده ویژه برای حل این معضل تعیین کند. بدون رابطه فعال بانکی، شما سهمی از بازار قدرتمند ایران و حوزه نفوذ بزرگش نخواهید داشت.

جلال پور در ادامه به تشریح مانع دوم پرداخت و گفت: دومین مشکل که قرار است من و همتای لهستانی‌ام به حل آن بپردازیم، ضعف شناخت بنگاه‌های طرفین از یکدیگر است. شکی نیست برخی بنگاه‌های دو طرف روابط کاری قدیمی دارند که احیای آن در دستور کارشان است.

جلال پور خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی لهستانی چندین نوبت در ایران حضور داشته‌اند و ملاقات‌هایی انجام شده است با این وجود پیشنهاد می‌کنم اینگونه رفت و آمدهای اقتصادی افزایش یابد. تا زمانی که رابطه بانکی فعال بین دو کشور وجود نداشته باشد کسب و کار واقعی و تولید ثروت نخواهیم داشت.

رئیس اتاق ایران گفت: نبود رابطه بانکی فعال بین دو کشور و ضعف شناخت بنگاه های طرفین از یکدیگر دو مانع جدی برای توسعه همکاری بین بنگاه های دو کشور محسوب می‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه