رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق البرز در نشست اعضای انجمن‌های نساجی

دولت استراتژی «دروازه‌های باز» را پیشه کند

رحیم بنامولائی، رئیس اتاق البرز می‌گوید: باتوجه به شرایط اقتصادی موجود، ارائه ویزای مجانی به گردشگران و فعالان اقتصادی دنیا همراه با رفع موانع سرمایه‌گذاری به عنوان بهترین گزینه رهایی از مشکلات اقتصادی است.

27 شهریور 1397
کد خبر : 15399
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در نشست اعضای انجمن‌های نساجی استان، ارائه ویزای مجانی به گردشگران و فعالان اقتصادی دنیا همراه با رفع موانع سرمایه گذاری را به عنوان بهترین گزینه رهایی از مشکلات اقتصادی و بازگشت رونق به بازار و کسب و کار کشور عنوان کرد. 

رحیم بنامولائی گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی موجود، بخش خصوصی به دولت توصیه می‌کند، همانند ترکیه استراتژی «دروازه‌های باز» را پیشه کند. ضروری است دولت به همه سفارت‌خانه‌های کشورمان در سطح دنیا دستور دهد ویزای سفر به ایران را رایگان کنند تا سیل گردشگران راهی ایران شوند.

بنامولایی افزود: بخش خصوصی باتمام توان کارشناسی‌اش برای ارائه راهکارهای مناسب و درمانگر چالش‌های اقتصادی آماده است. هرگونه غفلت و اتخاذ تصمیم‌های ناصحیح در مباحث اقتصادی، جامعه را با تشدید مشکلات مواجه خواهد کرد.

وی وظیفه اتاق‌های بازرگانی را هم‌افزایی در مسیر رشد صنعت و تجارت عنوان کرد و افزود: اتاق بازرگانی در کار اجرائی دخالت ندارد و به عنوان مادر تشکل های خصوصی ارائه پیشنهاد به سران و مجریان نظام در پوشش شور و مشورت را در دستور کار قرار داده است.

رئیس اتاق البرز خاطرنشان کرد: نگاه «تشکل گرایی» باید در بخش خصوصی حاکم شود. حاکمیت این نگاه مستلزم اتحاد و همدلی است و ما معتقدیم فعالیت و حرکت های تشکل های خصوصی بایستی از یک بلندگوی واحد و زیر یک چتر انجام، تا با اثرات مطلوب همراه شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی تولید و رشد صنعت و تکنولوژی، کارساز و کارآمد واقع خواهد شد که بتوانیم‌ همراه با آن خدمات قبل  و بعد از تولید را نیز به نحو مطلوب افزایش دهیم.

بنامولایی از بورس کالا در دنیای امروز به عنوان یک نهاد تاثیر گذار در رشد اقتصاد جوامع نام برد و گفت: در کشور ما "بورس کالا" هنوز در مسیر اهداف و وظایف اصلی اش به موفقیت در حد انتطار نزدیک نشده است.

در همین رابطه