رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته اول مهرماه 1397

پیش‌بینی سازمان تجارت جهانی از رشد تجارت کالایی در جهان، برآورد اولیه فدرال رزرو از نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سه‌ماهه سوم سال 2018، تغییر نرخ بهره آمریکا و نرخ تورم منطقه یورو، مهم‌ترین اعداد و ارقام اقتصادی در هفته گذشته بوده‌اند.

08 مهر 1397
کد خبر : 15540
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه نمود:

30 درصد

یونیدو: در افق 2035 تقاضای سالانه انرژی بیش از 30 درصد نسبت به میزان کنونی آن افزایش خواهد یافت.

3.9 درصد

سازمان تجارت جهانی: انتظار می‌رود حجم تجارت کالایی جهان در سال جاری میلادی 3.9 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد.

41 درصد

بانک جهانی: 41 درصد از ساکنان کشورهای جنوب صحرای آفریقا زیر خط فقر مطلق (درآمد کمتر از 1.9 دلار در روز) زندگی می‌کنند.

3.2 درصد

آنکتاد: حجم صادرات کالا در جهان طی سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی 3.2 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد نشان می‌دهد.

9.2 میلیارد دلار

سی‌ان‌ان مانی: شرکت هواپیماسازی بوئینگ موفق به انعقاد قراردادی 9.2 میلیارد دلاری با نیروی هوایی آمریکا جهت نوسازی ناوگان هواپیماهای آموزشی این نهاد نظامی شده است.

3.6 درصد

رویترز: برآوردهای اولیه فدرال رزرو آتلانتا از رشد 3.6 درصدی اقتصاد آمریکا در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی (نسبت به دوره مشابه سال قبل) حکایت دارد.

15.1 درصد

وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس: ارزش صادرات انگلیس به استرالیا در سال گذشته میلادی 15.1 درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است.

1 میلیارد دلار

رویترز: مدیرعامل شرکت خودروسازی فورد آمریکا می‌گوید تعرفه‌های دولت ترامپ بر فولاد و فلزات اساسی دست کم 1 میلیارد دلار از سود این شرکت را خواهد بلعید.

2.25 درصد

بلومبرگ: فدرال رزرو در پایان نشست روز پنج‌شنبه خود نرخ بهره در آمریکا را از 2 درصد به 2.25 درصد افزایش داد.

1350 دلار

بلومبرگ: کارشناسان بانک آو آمریکا پیش‌بینی می‌کنند که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال آینده میلادی به 1350 دلار برسد. هم‌اکنون قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی، در حوالی 1200 دلار نوسان می‌کند.

81 دلار

فایننشال تایمز: قیمت نفت برنت دریای شمال در بازارهای جهانی، روز سه‌شنبه برای نخستین بار در چهار سال اخیر از مرز 81 دلار در هر بشکه عبور کرد.

7.3 میلیون بشکه

اداره اطلاعات انرژی آمریکا: در نیمه نخست سال جاری میلادی آمریکا روزانه 7.3 میلیون بشکه نفت و انواع فرآورده‌های نفتی صادر نموده که در تاریخ این کشور بی‌سابقه است.

16.4 میلیارد دلار

اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا: مردم آمریکا در سال 2017 حدود 16.4 میلیارد دلار صرف خرید چای و قهوه کرده‌اند.

6.6 درصد

اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا: در ماه آگوست آمریکایی‌ها به‌طور متوسط 6.6 درصد از درآمد قابل‌تصرف (پس از کسر مالیات) خود را پس‌انداز کرده‌اند.

2.1 درصد

یورو استات: برآوردهای اولیه حاکی از این است که شاخص تورم منطقه یورو در ماه سپتامبر 2.1 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

137 هزار نفر

یورو استات: در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی حدود 137 هزار پناهجوی خارجی، از کشورهای اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی کرده‌اند.

در همین رابطه