رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

در نشست فعالان بخش خصوصی در اتاق ایران مطرح شد

مانعی برای همکاری شرکت‌های کوچک فرانسوی با ایران وجود ندارد

به گفته فعالان بخش خصوصی، بدعهدی شرکت‌های فرانسوی در همکاری با شرکت‌های ایرانی، دشواری نقل و انتقالات مالی و لغو قراردادهای همکاری با ایران پس از تحریم‌ها، از مهم‌ترین چالش‌های توسعه روابط اقتصادی میان ایران و فرانسه است.

08 مهر 1397
کد خبر : 15558
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 دوازدهمین نشست از مجموعه نشست‌های معاونت امور بین‌الملل اتاق ایران باهدف بررسی چالش‌ها و مشکلات موجود در تجارت با فرانسه در دوره دوره تحریم، با حضور اعضای هیات رئیسه اتاق ایران و فرانسه برگزار شد.

محمدرضا کرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران در ابتدای این نشست بابیان این نکته که فرانسه نخستین کشوری بود که پس از برجام چندین هیات بلندپایه تجاری به ایران اعزام کرد، گفت: اگرچه پس از خروج امریکا از برجام عموم شرکت‌های فرانسوی که وابسته به همکاری با این کشور هستند، از ایران خارج‌شده‌اند اما دولت فرانسه در کنار آلمان و انگلیس در تلاش برای حفظ برجام است.

مهدی میرعمادی رئیس اتاق ایران و فرانسه نیز ضمن تشریح وابستگی شرکت‌های فرانسوی به آمریکا تأکید کرد: علی‌رغم این موضوع، مانعی برای فعالیت شرکت‌های کوچک فرانسوی با ایران وجود ندارد.

حضور معاون امور بین‌الملل اتاق ایران و همچنین رئیس اتاق ایران و فرانسه در این نشست فرصتی فراهم کرد تا فعالان اقتصادی و تاجران حاضر به بیان مهم‌ترین مشکلات موجود در برقراری روابط تجاری خود با کشور فرانسه بپردازند.

بدعهدی شرکت‌های فرانسوی در همکاری با شرکت‌های ایرانی و لغو قراردادهای همکاری با ایران پس از تحریم‌ها، نقل و انتقالات مالی بین دو کشور که پرداخت پول را با چالش مواجه کرده است، از مهم‌ترین موانع توسعه روابط اقتصادی ایران و فرانسه اعلام شد.

در همین رابطه