رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق سمنان خبر داد

توافق مالیاتی اتاق سمنان با سازمان مالیاتی

به گفته علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان، پرونده‌های قابل‌رسیدگی مالیاتی 72 ساعت قبل از ارجاع، در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد تا با آگاهی و مطالعات دقیق در جلسات حل اختلاف و بدوی شرکت کنند.

11 مهر 1397
کد خبر : 15612
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست مشترک نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در هیئت‌های حل اختلاف امور مالیاتی با حضور نماینده تام‌الاختیار امور مالیاتی استان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این نشست گفت: فشارهای مالیاتی بر واحدهای شناسنامه‌دار بسیار زیاد است، بنابراین لازم است که نشست‌های کارشناسی و تخصصی با نمایندگان در هیئت‌های حل اختلاف داشته باشیم. در این هیئت‌ها سازوکارهای گوناگونی وجود دارد، به‌طوری‌که بسیاری از نمایندگان از پرونده‌های ارجاعی بی‌خبر هستند.

علی‌اصغر جمعه‌ای خاطرنشان کرد: طی تعاملات صورت پذیرفته اتاق سمنان با اداره کل امور مالیاتی مقرر شد 72 ساعت قبل از ارجاع، پرونده‌های قابل‌رسیدگی در اختیار نمایندگان قرارگرفته تا با آگاهی و مطالعات دقیق در جلسات حل اختلاف و بدوی شرکت کنند.

رئیس اتاق سمنان معتقد است نمایندگان اتاق ها در هیئت‌های حل اختلاف باید مشاور اعضای دیگر هیات ها باشند. مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی بی‌شمار است و از نمایندگان درخواست می‌کنیم ترتیبی اتخاذ کنند تا انشاء رأی در جلسه تدوین شود.

در ادامه این نشست نمایندگان اتاق سمنان در هیات بدوی و حل اختلاف امور مالیاتی مسائلی همانند عدم حضور مودی در جلسات، عدم آگاهی مودیان از دستورالعمل های جدید امور مالیاتی، بهای پایین برخی از پرونده های جاری و دیگر مسائل مرتبط به بحث و تبادل نظر پرداختند.

موضوعات :
در همین رابطه