رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران اعلام کرد

ایران و سریلانکا همکاری‌های گردشگری را افزایش می‌دهند

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران از رایزنی با فعالان عرصه گردشگری سریلانکا برای جذب گردشگر خارجی و همچنین توسعه این صنعت در کشورمان خبر داد. او در دیدار با فعالان گردشگری صنعت سریلانکا ظرفیت دو کشور در حوزه گردشگری را قابل توجه عنوان کرد و خواستار همکاری‌های دوجانبه برای توسعه این صنعت شد.

14 مهر 1397
کد خبر : 15648
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

احمد اصغری قاجاری، رئیس کمیسیون گردشگری اقتصاد ورزش اقتصاد هنر اتاق ایران با تونی گونواردنا، مدیرعامل شرکت تیلانکا دیدار و گفتگو کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری اقتصاد ورزش اقتصاد هنر اتاق ایران در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری ایران گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در حوزه جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی در رتبه‌های برتر دنیا قرار داد و همین امر موجب شده سالانه گردشگران خارجی بسیاری برای بازدید وارد کشورمان شوند.

اصغری قاجاری با اشاره به اینکه ایران امن‌ترین کشور در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود، افزود: بر این اساس گردشگران خارجی می‌توانند به‌راحتی و با سهولت از جاذبه‌های گردشگری ایران بازدید کنند. هم‌چنین باید یادآور شد ایران مقصدی با قیمت بسیار مناسب برای گردشگران خارجی به شمار می‌رود.

اصغری قاجاری تصریح کرد: در صورت هماهنگی از سوی کشور سریلانکا و اعلام اسامی گردشگران پیش از عزیمت به ایران، می‌توان با هماهنگی معاونت گذرنامه وزارت امور خارجه در فرودگاه ورودی گردشگران امور مربوط به صدور ویزا را انجام داد تا ورود گردشگران سریلانکایی تسهیل شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اقتصاد ورزش اقتصاد هنر اتاق ایران خاطرنشان کرد: کمیسیون گردشگری اتاق ایران آمادگی دارد جلسه‌ای مشترک با رئیس جامعه هتلداران و رئیس جامعه تورگردانان ایران و فعالان حوزه گردشگری سریلانکا برگزار کند تا از این طریق شاهد رونق صنعت گردشگری دو کشور باشیم.

در ادامه تونی گونواردنا، مدیرعامل شرکت تیلانکا با اشاره به اینکه سریلانکا دارای هتل‌ها و مجموعه‌های گردشگری مناسبی است که می‌تواند پذیرای ایرانیان باشد، گفت: این آمادگی وجود دارد با انعقاد تفاهم‌نامه و حمایت از سوی اتاق ایران زمینه اعزام هدفمند گردشگر به دو کشور را ایجاد کرد.

گونواردنا با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با سفارت جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا اظهار کرد: بر این اساس مقرر شده تا صدور ویزا برای گردشگران سریلانکایی که به ایران اعزام می‌شوند سهولت ایجاد شود.

او در ادامه خواستار همکاری دوجانبه برای برگزاری نمایشگاه گردشگری، توریستی، صنایع‌دستی در ایران شد.

مدیرعامل شرکت تیلانکا با اشاره به اینکه هتل‌های 5 و 4 ستاره سریلانکا با استانداردهای جهانی می‌تواند با کمترین هزینه به گردشگران ایرانی خدمات ارائه دهد، افزود: بر این اساس ضرورت دارد زمینه بازدید از هتل‌های تهران، شیراز، اصفهان، مازندران، گیلان و یزد صورت بگیرد تا بتوان از این طریق تعامل بهتری برای اعزام گردشگران صورت بگیرد.

در پایان این جلسه مقرر شد جلسه بعدی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه با حضور سایر سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری در استان فارس برگزار شود.

در همین رابطه