رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

مأموریت رئیس‌جمهور به دولتی‌ها

نظرات بخش خصوصی را اخذ و منعکس کنید

رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت، وزیر اقتصاد را موظف کرد که از طریق شورای گفت‌وگو نظرات بخش خصوصی را به دولت منتقل کند و به وزارت صنعت نیز مأموریت داد در جلساتی با اتاق ایران و تشکل‌های صادراتی بهترین راه‌های حراست از چرخه صادرات کشور و بازگشت ارز را پیشنهاد دهد. حسن روحانی به دبیرخانه دولت نیز دستور دارد در هر موضوع اقتصادی نظر بخش خصوصی را منعکس کند.

30 مهر 1397
کد خبر : 15925
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس‌جمهور روز گذشته با تاکید بر توجه دولت به بهبود محیط کسب‌وکار تصریح کرد: برای این کار مشارکت و همکاری بخش خصوصی لازم است و وزارت امور اقتصادی و دارایی وظیفه دارد از طریق شوراهای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، نظرات بخش خصوصی را به دولت منتقل کند.

حسن روحانی دیروز در نشست هیات دولت با اشاره به جلسه اخیر ستاد اقتصادی دولت گفت: در این جلسه، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شد که در جلساتی با اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران و تشکل‌های صادراتی، بهترین راه‌ را برای حراست از چرخه صادرات و برگشت ارز حاصل از آن با توجه به ویژگی‌های گروه‌های کالایی متنوع و مقاصد صادراتی مختلف تعیین کند و پیشنهاد دهد.

روحانی همچنین با اشار به ضرورت توجه دستگاه‌های دولتی به نظرات مطرح شده از سوی فعالان بخش خصوصی تأکید کرد: دبیرخانه دولت نیز باید در طرح هر موضوع اقتصادی در دولت، نظر بخش خصوصی را منعکس کند.

پیش از این مقام معظم رهبری نیز در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت بر ضرورت توجه به نظرات بخش خصوصی در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی تاکید کرده بودند.

غلامحسین‌ شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز روز شنبه طی یادداشتی بر آمادگی پارلمان بخش خصوصی برای همراهی و همکاری با دولت برای رسیدن به تصمیم‌های درست اقتصادی تاکید کرد.

 رئیس‌جمهور با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی و تهدید به تحریم، هدف اصلی بدخواهان ایران جلوگیری از صادرات و حضور کشورمان در اقتصاد جهانی است، تصریح کرد: در این میدان، صادرکنندگان امین، سرداران عرصه مقابله با تحریم‌اند که با حفظ بازار کالاهای ایرانی، هم از اشتغال و تولید داخلی حراست کرده و هم پیروزی ایران و ایرانی را در رقابت در بازارهای جهانی ثبت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، روحانی افزود: صادرکنندگان امین کشور بیش از هر کس دیگری باید به دنبال آن باشند که بازار ارز کشور از ثبات برخوردار شود و با برگشت ارز صادرات به چرخه اقتصادی کشور، چرخه تولید و صادرات آنها هم استمرار پیدا کند.

او تأکید کرد: دولت در همه سیاست‌های ارزی و صادراتی خود، به دنبال آن بوده و هست که چرخه صادرات کشور حراست شده و در شیوه کار، همیشه از مشورت صادرکنندگان امین استفاده شود.

در همین رابطه