رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در نشست منطقه‌ای شورای گفت‌وگو در اصفهان مطرح شد

شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، تسهیل‌گر فضای کسب‌وکار کشور

سید عبدالوهاب سهل آبادی، رئیس اتاق اصفهان می گوید شورای گفت وگو می تواند با انتقال مشکلات بخش های تولیدی، صنعتی و بازرگانی به تصمیم سازان و اقتصادی و سیاسی کشور و پیگیری مطالبات بخش خصوصی، گام هایی در رفع مشکلات فعالان اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار بردارد.

18 آذر 1397
کد خبر : 16006
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 نشست هم اندیشی مشترک ویژه مسئولان و کارشناسان دبیرخانه‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و هرمزگان و دبیرخانه مرکز در شهر اصفهان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این نشست گفت: امروز بسیاری از فعالان اقتصادی و صنعتگرانی که ما را به‌عنوان نمایندگان خود انتخاب کردند با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و در این شرایط شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی می‌تواند با انتقال مشکلات بخش‌های تولیدی، صنعتی و بازرگانی به دولت و سیاست‌گذاران اقتصادی کشور و پیگیری مطالبات بخش خصوصی، گام‌هایی در رفع مشکلات فعالان اقتصادی و بهبود فضای کسب‌وکار بردارد.

 سید عبدالوهاب سهل‌آبادی تصریح کرد: در سال‌های اخیر به دلیل تعامل ویژه بخش‌های دولتی استان با اتاق اصفهان، شورای گفت‌وگوی اصفهان هرساله بة عنوان شورای گفت‌وگوی برتر کشور انتخاب شده است. حضور مستمر شخص استاندار به همراه الزام حضور روسا و مدیرکل‌های سازمان‌های دولتی استان برای حضور در این جلسات و اهتمام به اجرای مصوبات در جهت رفع مشکلات بخش خصوصی، مهم‌ترین عوامل دستیابی به این موفقیت بوده است.

سهل‌آبادی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را یکی از ارکان اصلی خدمتگذاری به فعالان اقتصادی و صنعتگران کشور دانست و افزود: هر چه این شورا در شناسایی و رفع موانع تولید و کسب‌وکار موفق‌تر باشد، شاهد استمرار حرکت چرخ‌های صنعت و تولید کشور و در نتیجه تثبیت اشتغال‌های موجود و حتی ایجاد شغل‌های جدید برای شهروندان خواهیم بود.

در ادامه جلسه محمود رضا اقارب پرست، سرپرست دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان تاکید کرد: هدف از این جلسه یکپارچه‌سازی، ارتقای دانش فنی و جلوگیری از موازی کاری است. انتخاب و اولویت‌بندی مهم‌ترین موضوعات استان‌ها و کمک به رفع مشکلات از طریق طرح در شورای گفت‌وگو و پیشنهاد راه‌های حل این مشکلات به دولت یکی از مهم‌ترین اقدامات ما است.

علی چاغروند، مدیر پژوهش‌های حرفه‌ای کسب‌وکار شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز گفت: هدف از تشکیل جلسات کارشناسی شورای گفت‌وگو، ارائه راه‌حل و پیشنهادات سازنده برای رفع مشکلات اساسی ملی و منطقه‌ای در راستای قانون و مقررات است. وظیفه این شورا بررسی مشکلات در حوزه قانون، مقررات و رویه‌های اجرایی بوده و در صورت ارائه راه‌حل سازنده، موفق به تصمیم سازی شده‌ایم.

وی بیان کرد: با تلاش‌های اتاق ایران مقرر شد ظرف مدت 30 روز مصوبات شورای گفت‌وگو در هیات وزیران مطرح شود. این امر موجب بالا رفتن قدرت تصمیم سازی این شورا خواهد شد. همچنین استفاده از پتانسیل‌های قانونی در ایجاد تصمیم و کمک به تصمیم سازی در سطح ملی بسیار مؤثر است.

در ادامه این نشست کارگاه آموزشی پیرامون ارزیابی و پایش عملکرد شوراهای استانی، تکمیل فرم گزارش‌های کارشناسی و شرایط پذیرش مصوبات شوراهای استانی به‌عنوان مصوبه ملی برگزار شد. همچنین نرم‌افزار دبیرخانه شورای گفت‌وگوی اصفهان معرفی شد.

موضوعات :
در همین رابطه