رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

انجمن اقامتگاه‌های بوم گردی استان سمنان تشکیل شد

با موافقت اصولی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، مجمع عمومی مؤسسین اقامتگاه‌های بوم گردی استان سمنان با حضور نماینده معاونت تشکل‌های اتاق ایران در محل این اتاق برگزار شد.

06 آبان 1397
کد خبر : 16036
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مجمع عمومی مؤسسین اقامتگاه‌های بوم گردی استان سمنان با حضور نماینده معاونت تشکل‌های اتاق ایران در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان برگزار شد.

رئیس اتاق سمنان در این جلسه نقش تشکل‌ها در توسعه اقتصادی را مهم بر شمرد و گفت: استان سمنان علاوه بر توانمندی‌های صنعتی و معدنی پتانسیل‌های زیادی در صنعت گردشگری دارد و کمیسیون گردشگری اتاق سمنان نیز که در سال 1392 تشکیل شده، توانسته است محوریت مناسب در توسعه گردشگری ایفا کند.

علی‌اصغر جمعه‌ای از تعامل این کمیسیون و اتاق مشترک ایران و ایتالیا  خبر داد و تصریح کرد: تعاملات بسیار مثبتی صورت پذیرفته و تمام سعی اتاق سمنان این است که این اتاق از معبر به مقصد تبدیل شود.

جمعه‌ای گفت: اتاق سمنان اولین اتاقی است که توانسته این انجمن اقامتگاه‌های گردشگری را به ثبت برساند. امیدواریم این انجمن بتواند تأثیرگذاری مناسبی در توسعه گردشگری استان سمنان داشته باشد.

توسعه کسب‌وکار افزایش اشتغال با توسعه گردشگری

در ادامه  نماینده معاونت تشکل‌های اتاق ایران گفت: تصویب طرح برگزاری انجمن اقامتگاه‌های بوم‌گردی با تلاش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای اولین بار در کشور و در استان سمنان برگزار شد.

علی سلیمانی با بیان اینکه ساماندهی برنامه‌های سرمایه‌گذارانی که در اقامتگاه‌های بوم گردی فعال هستند از جمله دستاوردهای برگزاری مجمع عمومی است، گفت: توسعه صنعت گردشگری در درازمدت به افزایش اشتغال و توسعه کسب‌وکار در کشور می‌انجامد و ساماندهی اقامتگاه‌های بوم گردی باید در تمامی استان‌های کشور انجام شود.

سلیمانی خاطر نشان کرد: در استان سمنان طرح مجمع مؤسسان اقامتگاه‌های بوم گردی با حضور فعالان بخش خصوصی که مجوز فعالیت از اداره کل میراث فرهنگی دارند، در فضایی دوستانه برگزار شد.

نماینده امور تشکل‌های اتاق ایران تصریح کرد: بر اساس ماده پنج قانون بهبود فضای کسب‌وکار، اتاق ایران مکلف به اعلام فهرست ملی تشکل‌های اقتصادی است و با توجه به اهمیت اقامتگاه‌های بوم گردی، اولین مجمع در استان سمنان برگزار شد.

گفتنی است بیش از 600 اقامتگاه بوم گردی در کشور وجود دارد و تعداد این اقامتگاه‌ها با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی به‌زودی به 2 هزار واحد افزایش می‌یابد.

استان سمنان نیز دارای بیش از هزار و 147 اثر تاریخی است و تاکنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است. 649 اثر تاریخی استان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملی و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای ده‌نمک از جمله آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است.

در آیین انتخابات مجمع عمومی اقامتگاه‌های بوم گردی استان سمنان، ابوالقاسم آشوری، رشید محمودیان، یاسر امیری، ماشاالله عمید، سید محمد سعیدی، محمدهادی ایزدفر و مهین احمدی با اکثریت آرا به‌عنوان اعضا این انجمن انتخاب شدند.

موضوعات :
در همین رابطه