رادیو مجازی اتاق ایران - 3 اردیبهشت 1403

تقویت بخش خصوصی راهکار دور زدن تحریم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: توجه به بخش خصوصی و استفاده از توان این بخش، ضمن کمک در دور زدن تحریم‌ها، افزایش صادرات غیرنفتی و ایجاد اشتغال را به ارمغان می‌آورد.

14 آبان 1397
کد خبر : 16152
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروج از برجام انزوای آمریکا را کلید زد، گفت: عقب‌نشینی آمریکا از صفر کردن صادرات نفت ایران، بیانگر شکست آمریکا و پیروزی اراده ملت سرافراز ایران اسلامی است.

احمد انارکی محمدی افزود: به علت فضای روانی ایجاد شده از ماه‌های گذشته فشار واقعی تحریم‌ها بیش‌ازپیش تخلیه شده و از این به بعد حداقل ثبات نسبی به اقتصاد کشور بازمی‌گردد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: تحریم‌ها در طول دهه‌های گذشته ایران اسلامی را مقاوم کرده است و در برخی بخش‌ها ازجمله نظامی، هسته‌ای، نانو، صنعت نفت و... با فرصت سازی از تحریم‌ها پیشرفت‌های خوبی کسب شده است .

انارکی محمدی تصریح کرد: تحریم دلاری کشورمان باعث شده است که بسیاری از کشورها ازجمله روسیه، چین و ... ذخایر دلاری خود  را با طلا تعویض کنند و این زنگ خطری برای اقتصاد آمریکاست که چند تریلیون دلار بدهی دارد.

او گفت: ادامه اتکا آمریکا به خوی استکباری، رسوایی آمریکا را در پی داشته است و گاه در رأی‌گیری‌های سازمان ملل، تعداد طرف داران آمریکا از انگشتان دست تجاوز نمی‌کند. شکست تحریم نفتی و افزایش قیمت نفت، کاهش صادرات نفت را جبران می‌کند و درآمدهای نفتی موردنیاز را تأمین خواهد کرد .

تقویت بخش خصوصی یعنی حمایت از تولید و افزایش صادرات غیرنفتی

انارکی محمدی تصریح کرد: حمایت از تولید و افزایش صادرات غیرنفتی مطابق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند سطح آسیب‌پذیری اقتصاد کشور را کاهش داده و تهدید را به فرصت تبدیل کند. توجه به بخش خصوصی و استفاده از توان این بخش، ضمن کمک در دور زدن تحریم‌ها،افزایش صادرات غیرنفتی و ایجاد اشتغال را به ارمغان می‌آورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی حربه چندین ساله استکبار است اما با مقاومت بی‌نظیر، این نیرنگ‌ها بی‌اثر شده است و این نویدبخش پیروزی حق بر باطل خواهد بود.

در همین رابطه