رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

مدیر اداره روابط چندجانبه معاونت بین‌الملل اتاق ایران عنوان کرد

اتاق‌های شیراز، خرم‌آباد و یاسوج در مسیر آسیایی شدن

اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، خرم‌آباد و یاسوج به فینال هشتمین برنامه جوایز اتاق‌های محلی برتر کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا – اقیانوسیه (CACCI) که در ترکیه برگزار می شود راه یافتند.

15 آبان 1397
کد خبر : 16175
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، خرم‌آباد و یاسوج به فینال هشتمین برنامه جوایز اتاق‌های محلی برتر کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا – اقیانوسیه (CACCI) راه یافتند.

اتاق‌ شیراز در گروه اتاق‌های بازرگانی بزرگ و اتاق‌های خرم‌آباد و یاسوج در گروه اتاق‌های بازرگانی کوچک آسیا–اقیانوسیه در هشتمین برنامه جوایز انتخاب اتاق‌های برتر محلی شرکت کرده‌اند که پس از طی برنامه رقابت ملی و داوری از سوی کمیته داوران CACCI در تایوان، به فینال رقابت‌ها راه یافته‌اند.

مدیر اداره روابط چندجانبه معاونت بین‌الملل اتاق ایران، در تشریح این رقابت‌های منطقه ای، فعالیت در کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا – اقیانوسیه را یکی از اولویت‌های اتاق ایران اعلام کرد و گفت: بخش خصوصی ایران یکی از اعضای فعال کنفدراسیون است و هم در گذشته و هم در سال جاری، برنامه‌های مفصلی برای حضور در نشست‌های سالانه این سازمان داشته است.

اسنفدیار امیدبخش در گفت‌وگو با «پایگاه‌خبری اتاق ایران» گفت: نشست امسال کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا – اقیانوسیه در هفته اول آذرماه در ترکیه برگزار می‌شود و یکی از برنامه‌های عمده این نشست، رقابت میان اتاق‌های بازرگانی برتر در سطح منطقه است. علاوه بر این در دو حوزه جوانان و بانوان هم رقابت‌ها انجام می شود.

امیدبخش افزود: در دوره‌های قبل، ایران توانسته در دو مرحله موفق عمل کند که اتاق اصفهان به عنوان اتاق برتر معرفی شد و یکی از بانوان کارآفرین نیز در جمع بانوان برتر آسیا و اقیانوسیه قرار گرفت.

مدیر اداره روابط چندجانبه معاونت بین‌الملل اتاق ایران با اشاره به حضور 3 اتاق استانی در دوره جدید رقابت‌های اتاق های برتر آسیا و اقیانوسیه گفت: خوشبختانه این اتاق‌ها پس از طی مراحل مختلف داوری به مرحله فینال راه پیدا کرده‌اند که در جلسه نهایی در استانبول، با دیگر اتاق‌های بازرگانی و صنعت فینالیست به رقابت خواهند پرداخت. ملاک گزینش اتاق‌های محلی برتر، ارائه خدمات ممتاز به اعضای خود، ارائه خدمات ممتاز به جامعه و مشارکت در فعالیت‌ها و پروژه‌های CACCI است.

به گفته امیدبخش یکی از بانوان کارآفرین کشور نیز در حوزه استارت‌آپ‌ها به مرحله فینال راه پیدا کرده که در صورت موفقیت در جلسه نهایی در استانبول، به عنوان بانوی برتر کارآفرین در منطقه آسیا و اقیانوسیه معرفی خواهد شد.

نگاه اتاق ایران به آسیا، اوراسیا و اروپا

اسنفدیار امیدبخش در تشریح فعالیت‌های معاونت بین‌الملل اتاق ایران گفت: اتاق ایران فعالیت‌های بین المللی خود را در دو حوزه روابط دوجانبه میان کشورها و روابط تجاری چندجانبه متمرکز کرده است. حوزه روابط دوجانبه به فعالیت اتاق‌های مشترک، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و برگزاری نشست‌ها و مذاکرات میان فعالان اقتصادی ایران و دیگر کشورها مربوط است و حوزه روابط چندجانبه نیز به تعاملات ما با سازمان های منطقه ای و بین المللی است که اعضای آن را اتاق‌های بازرگانی تشکیل می دهند.

امیدبخش گفت: در روابط چندجانبه، بخش خصوصی ایران علاوه بر آسیا با کشورهای منطقه اوراسیا ارتباطات خوبی دارد. امضای توافق ترجیحی با کشورهای عضو CIS ‌برای ما موضوع بسیار مهمی بوده است و به همین دلیل به دنبال گسترش روابط با اتاق‌های بازرگانی کشورهای این منطقه هستیم.

وی افزود: غیر از این، نگاه ایران به سمت شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی نیز بوده است که در شرایط کنونی تحریم‌ها قطعا گسترش ارتباط بخش خصوصی کشور با صنایع کوچک و متوسط اروپایی راهگشا خواهد بود. روابط میان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی کشور در چارجوب شبکه کسب‌و‌کار اتحادیه اروپا به تازگی پیگیری شده و امیدواریم تا نیمه اول سال آینده میلادی این عضویت نهایی شود.

در همین رابطه