رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

خدمات به جامعه، محور تلاش اتاق یاسوج برای رقابت در CACCI

اتاق‌های یاسوج، خرم‌آباد و شیراز به فینال هشتمین برنامه جوایز انتخاب اتاق‌های برتر محلی CACCI راه یافته‌اند و در قدم بعدی باید با ارائه گزارش مستند عملکرد خود، با دیگر اتاق‌های محلی برگزیده از 46 کشور عضو کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا – اقیانوسیه، به رقابت بپردازند.

21 آبان 1397
کد خبر : 16233
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
اتاق‌های یاسوج، خرم‌آباد و شیراز به فینال هشتمین برنامه جوایز انتخاب اتاق‌های برتر محلی CACCI راه یافته‌اند و در قدم بعدی باید با ارائه گزارش مستند عملکرد خود، با دیگر اتاق‌های محلی برگزیده از 46 کشور عضو کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا – اقیانوسیه، به رقابت بپردازند.

ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران. عکس: بهاره تقی‌آبادی.

اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج، خرم‌آباد و شیراز که پس از طی رقابت ملی و داوری از سوی کمیته داوران کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا–اقیانوسیه به فینال هشتمین برنامه جوایز انتخاب اتاق‌های برتر محلی این کنفدراسیون راه پیدا کرده‌اند، اکنون باید به همراه دیگر اتاق‌های منتخب محلی برگزیده از 46 کشور عضو در خلال سی و دومین کنگره کنفدراسیون که دوم و سوم آذرماه سال جاری در استانبول برگزار می شود به رقابت بپردازند.

ملاک گزینش اتاق‌های محلی برتر، «ارائه خدمات ممتاز به اعضای خود»، «ارائه خدمات ممتاز به جامعه» و «مشارکت در فعالیت‌ها و پروژه‌های CACCI» بوده است.

آرش موسوی، مسئول پژوهش اتاق یاسوج و نماینده این اتاق برای ارائه سوابق آن در برنامه جوایز CACCI درباره نحوه شرکت اتاق یاسوج در هشتمین برنامه جوایز انتخاب اتاق‌های برتر محلی می‌گوید: این برنامه هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و ثبت‌نام در دوره فعلی نیز از اواسط سال 2017 آغاز شد و مسئولان اتاق یاسوج نیز پس از اطلاع‌رسانی اتاق ایران درباره این رویداد، تصمیم به شرکت در آن گرفتند.

موسوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران افزود: دوره فعلی برنامه جوایز انتخاب اتاق‌های برتر محلی CACCI به بررسی عملکرد اتاق‌ها در سال 2017 اختصاص داشت و بر همین اساس اتاق یاسوج نیز برای شرکت در مسابقات، گزارش مستند عملکرد خود در حوزه‌های اجتماعی، خدمات به اعضا و حضور در دوره‌های قبلی CACCI و همکاری با این کنفدراسیون را در چارچوب تعیین شده ارسال کرد.

مسئول پژوهش اتاق یاسوج درباره آن دسته از خدماتی که به انتخاب این اتاق در این رویداد منجر شده، گفت: در حوزه فعالیت‌های اجتماعی، پروژه‌هایی نظیر توریسم عشایری، کمک به خانه سالمندان، تجلیل از قهرمانان پاراالمپیک، بورسیه دانش آموزان و دانشجویان کم‌درآمد نخبه، حمایت از تیم کوهنوردی بانوان، حمایت مالی از دانشجویان در حوزه پایان‌نامه دکتری و کمک به هیات تنیس  انجام شده که در این رقابت حائز امتیاز شده‌اند.

موسوی فعالیت‌های این اتاق در حوزه خدمات به اعضا را نیز شامل برگزاری کلاس‌های آموزشی، حل اختلاف اعضا با ارگان‌های مختلف، ایجاد دهکده گیاهان دارویی و افزایش اعضا اعلام کرد.

به گفته موسوی، تمام کلاس‌های آموزشی اتاق یاسوج برای اعضا و عموم مردم رایگان برگزار می‌شود و این اتاق حدود 400 مصوبه نیز برای حل اختلاف فعالان اقتصادی استان با بانک‌ها داشته است.

طبق اظهارات او اتاق یاسوج پروژه دهکده گیاهان دارویی را نیز با مشارکت یک شرکت بزرگ اجرا کرده که اکنون نیز به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود. همچنین این اتاق در سال 2017 موفق به افزایش 100 درصدی جذب اعضای جدید شده و 90 عضو جدید جذب کرده است.

به گفنه مسئول پژوهش اتاق یاسوج، اتاق‌های فینالیست در مدت زمان 15 دقیقه در حضور داوران CACCI به ارائه گزارش عملکرد خود در دو حوزه خدمات اجتماعی و خدمات به اعضا خواهند پرداخت.

در همین رابطه