رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

علی‌اصغر خامنوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

جامعه نیکوکاری ابرار در روستاهای زلزله‌زده کرمانشاه 39 مدرسه می‌سازد

خامنوی مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران به مناسبت سالگرد زلزله کرمانشاه، به توضیح مهم‌ترین اقدامات این تشکل غیرانتفاعی و غیردولتی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه پرداخت.

21 آبان 1397
کد خبر : 16236
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
خامنوی مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران به مناسبت سالگرد زلزله کرمانشاه، به توضیح مهم‌ترین اقدامات این تشکل غیرانتفاعی و غیردولتی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه پرداخت.

علی اصغر خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار

علی‌اصغر خامنوی مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار، در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» به مناسبت سالگرد زلزله کرمانشاه، در توضیح مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط این جامعه در استان کرمانشاه گفت: پس از وقوع این فاجعه جامعه نیکوکاری ابرار با اطلاع رسانی گسترده، زمینه مشارکت فعالان اقتصادی را با هدف کمک رسانی به مردم آسیب‌دیده فراهم کرد. در همان زمان مدارس روستایی آسیب‌‌دیده شناسایی و برنامه‌ریزی‎های اولیه با هدف بازسازی آنها توسط ابرار و فعالان اقتصادی انجام شد.

خامنوی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، مقرر شد تا 51 مدرسه روستایی بازسازی شود که از این تعداد، جامعه نیکوکاری ابرار مسئول بازسازی 39 مدرسه در مناطق مختلف و عمدتا محروم استان کرمانشاه شده است.

به گفته مدیر عامل جامعه نیکوکاری ابرار، بازسازی 22 مدرسه روستایی توسط این تشکل غیرانتفاعی از اسفند 96 در شهرستان‌های سرپل ذهاب، گیلانغرب، ثلاث باباجانی، دالاهو، پاوه، اسلام‌اباد غرب، جوانرود و روانسر در دست اقدام است.

خامنوی در توضیح پیشرفت کار این پروژه‌ها بیان کرد: به دلیل برخی مشکلات پیش آمده ناشی از چالش‌های خاص مرتبط با مناطق زلزله‌زده، سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور در روند اجرایی کمی با تاخیر مواجه شده است. ضمن اینکه به دلیل مشکلات ناشی از نوسانات نرخ ارز و به تبع آن بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی برخی پیمانکاران با هزینه‌های توافق شده قبلی حاضر به ادامه همکاری نبودند.

خامنوی تاکید کرد: به رغم همه مشکلات موجود، اما با پیگیری‌های جامعه نیکوکاری ابرار  تاکنون 3 مدرسه آماده بهره‌برداری شده که مراسم افتتاح آنها همزمان با سالگرد زلزله کرمانشاه انجام خواهد شد.

مدیر عامل جامعه نیکوکاری ابرار تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم تعداد بیشتری از این مدارس را افتتاح کرده و تحویل آموزش و پرورش دهیم.

بر اساس توضیحات مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار، این تشکل غیردولتی با هدف تسریع در افتتاحیه مدارس مورد نظر تلاش کرده تا از به روزترین سیستم‌های پیش‌ساخته استفاده کند.

 خامنوی با اشاره به دیگر اقدامات انجام‌شده از طرف جامعه نیکوکاری ابرار در استان کرمانشاه تصریح کرد: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی 97، جامعه نیکوکاری ابرار اقدام به آماده‌سازی و توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر در مناطق محروم استان کرمانشاه کرد که بیش از 1500 دانش‌آموز توانستند نیاز تحصیلی خود را با حمایت ابرار برطرف کنند. علاوه بر این فعالان اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی ایران، سمنان، کرمان، تهران و ارومیه در همین مدت کمک‌های مالی قابل توجهی به منظور بازسازی مدارس و حمایت از دانش‌آموزان نیازمند در مناطق شناسایی شده ارایه داده‌اند.

در همین رابطه