رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

ضرب‌الاجل ۷ روزه شریعتمداری برای تعیین تکلیف مدیران چندشغله

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدیران عامل سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری دستور داد ظرف یک هفته مدیران چندشغله را از هیات مدیره شرکت‌های تابعه حذف کنند.

22 آبان 1397
کد خبر : 16242
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

محمد شریعتمداری، طی نامه‌ای به سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و جمشید تقی‌زاده، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری مأموریت داد نسبت حذف مدیران چندشغله سازمان‌های تابعه خود ظرف هفت روز اقدام کرده و استعفای این مدیران از هیات مدیره شرکت‌های تابعه سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری را اجرایی کنند.

متن نامه و دستور شریعتمداری به این شرح است:

جناب آقای دکتر نوربخش، مدیرعامل محترم سازمان تأمین اجتماعی

جناب آقای تقی‌زاده، مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی کشوری

سلام‌علیکم

بی‌شک یکی از مطالبات جدی مردم، اجرای صحیح، دقیق و بدون تبعیض قوانین است. بر این اساس ضرورت دارد ماده (۲۴۱) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت که تأکید می‌دارد «هیچ فردی نمی‌تواند اصالتاً یا به نمایندگی از شخص حقوقی هم‌زمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت و نهادها یا مؤسسات عمومی غیردولتی است، به سمت مدیرعامل یا عضو هیات مدیره منصوب گردد» با حساسیت و جدیت اجرایی گردد.

لذا لازم است افرادی که مدیرعامل و یا هیات مدیره شرکت‌های تابعه بوده و مشمول قانون فوق‌الذکر نیز می‌باشند در راستای اجرای این قانون حداکثر ظرف مدت ۷ روز کاری استعفای خود را به‌صورت مکتوب به مسئول ذی‌ربط اعلام و تصویر آن را به حوزه وزارتی این وزارتخانه و دبیرخانه هیات امنا ارسال نمایند.

مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه (دستور) بر عهده بالاترین مقام مسئول آن سازمان و صندوق است.

محمد شریعتمداری

وزیر و رئیس هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های تابعه

در همین رابطه