رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

جهانگیری: بخش خصوصی باید میدان‌دار باشد

ویژگی کارخانه‌هایی که معاون اول رئیس‌جمهور در اهواز افتتاح کرد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در سفر خود به اهواز چند طرح و مجموعه صنعتی را افتتاح کرد. دو کارخانه تولید نمک و تولید چوب نیز که از سوی بخش خصوصی راه‌اندازی شده، با حضور اسحاق جهانگیری و علی رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به افتتاح رسید.

23 آبان 1397
کد خبر : 16269
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در جریان سفر معاون اول رئیس جمهوری به اهواز، کارخانه نمک دریایی دلفین به عنوان نخستین کارخانه نمک دریایی کشور با حضور اسحاق جهانگیری در اهواز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این واحد صنعتی در زمینه تولید نمک دانه‌بندی شده، نمک خوراکی تصفیه شده یددار و بدون ید با ظرفیت تولید 22 هزارتن در سال فعالیت دارد و به‌طور مستقیم برای ۶۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

این شرکت دارای معدن نمک از آب دریا در منطقه سربندر شهرستان بندر ماهشهر است که سالیانه بخشی از نمک را جهت تصفیه و بسته‌بندی به کارخانه مذکور منتقل می‌کند.

این کارخانه با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۲۴۰۰۰ متر مربع در منطقه شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز احداث شده‌است و پیش‌بینی شده تا علاوه بر نیاز داخل از سال آینده بخشی از محصولات خود را صادر کند.

اسحاق جهانگیری ضمن افتتاح این کارخانه، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت از بخش‌های مختلف خط تولید و بخش بسته‌بندی در این کارخانه بازدید کرد و در جریان ظرفیت تولید و میزان اشتغالزایی این واحد تولیدی قرار گرفت.

کارخانه نمک دریایی دلفین کارخانه ای پیشرفته است که با استفاده از جدیدترین تجهیزات روز نمک دریایی را تصفیه و فراوری کرده و به محصولی خوراکی تبدیل می‌کند.

محصول کارخانه نمک دریایی دلفین محصولی کاملاً ارگانیک و فاقد هرگونه مواد افزودنی، سفیدکننده و ضدکلوخه شوندگی و فاقد فلزات سنگین است که دارای شوری بالا و مزه شوری طبیعی است.

اجرای این طرح نقش بسیار مؤثری در ایجاد اشتغال برای جوانان و همچنین رشد و توسعه اقتصادی استان و منطقه دارد.

این طرح صنعتی در مدت زمان ۲۴ ماه به بهره‌برداری رسید.

در مراسم افتتاح این واحد صنعتی وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار خوزستان نیز حضور داشتند. 

ایجاد ۶۰ فرصت شغلی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در حاشیه آیین افتتاح این واحد صنعتی در شهرک صنعتی شماره2 اهواز در گفت و گو با خبرنگاران به بیان ویژگی‌های این واحد صنعتی پرداخت.

این کارخانه به مدیریت عبدالرضا حرمتی عضو هیات رئیسه اتاق اهواز اداره می‌شود.

افتتاح کارخانه نوین چوب

در جریان سفر معاون اول رئیس جمهوری به اهواز، فاز دوم کارخانه نوین چوب خوزستان نیز با حضور اسحاق جهانگیری و علی رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

کارخانه نوین چوب خوزستان که فرصت اشتغال مستقیم را برای ۶۰۰ نفر ایجاد کرده، تولید ورق‌های چوبی MDF و های گلاس را با کیفیت بالا در دستور کار دارد.

اعتبار ریالی این فاز معادل ۴۰۰ میلیارد ریال و اعتبار ارزی آن ۲۰ میلیون یورویی است. این طرح در زمینی به مساحت ۵ هکتار اجرایی شده‌است.

طرح صنعتی نوین چوب در مدت زمان ۱۶ ماه در محل شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز به بهره‌برداری رسید.

علی حمدانی از فعالان بخش خصوصی و عضو اتاق اهواز، مدیریت این مجموعه تولیدی را بر عهده دارد.

نباید بخش خصوصی گرفتار بروکراسی اداری شود

معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح فاز دوم این واحد صنعتی با بیان این که دیدن تولیدگرانی که با روحیه و انگیزه بالا به دنبال توسعه و اشتغالزایی در کشور هستند مایه سربلندی و خشنودی مسئولان می‌شود، گفت: با اتکا به این ظرفیت بخش خصوصی می‌توان کارهای بسیار بزرگ انجام داد؛ و وظیفه دولت و نهادهای مدنی نظیر اتاق بازرگانی این است که مشکلات پیش روی بخش خصوصی را برطرف کنند.

اسحاق جهانگیری افزود: قانون اساسی، سیاست‌های اصل ۴۴ و سیاست دولت، حمایت از بخش خصوصی است و ما تأکید داریم که بخش خصوصی میدان‌دار اقتصاد کشور باشد. دیگر روزگاری که با حضور مقامات دولتی چند کارخانه دولتی افتتاح شود سپری شده‌است و امروز و فردا متعلق به بخش خصوصی است.

جهانگیری افزود: حتماً با حضور وزیر جوان و پرانگیزه صنعت، معدن و تجارت، مشکلات بخش خصوصی را برطرف خواهیم کرد و امیدوارم با فروکش کردن شرایط ملتهب اقتصادی در یکی دو ماه آینده بتوانیم مشکلات آنها را بیش از پیش مرتفع کنیم.

وی اظهار کرد: امیدوارم خداوند به ما توان و توفیقی بدهد که بتوانیم با ایجاد رونق‌های جدید تولیدی، زمینه اشتغال همه عزیزان و جوانانی که به‌دنبال کار آبرومند برای خود هستند را به‌وجود بیاوریم تا کسی دغدغه شغل را نداشته باشد.

وی افزود: در بخش صنعت کشور از یک طرف مردم انتظار دارند بتواند تولید داخلی کشور به اندازه‌ای باشد که همه نیازهای کشور را پاسخ بدهد، از طرف دیگر انتظار دارند بتواند با تولیدات خوب و قیمت مناسب در بازارهای بین‌المللی شرکت داشته باشد تا ارز مورد نیاز کشور تأمین شود.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: این انتظار هم هست که در بخش تولیدی با رونق‌بخشی به این بخش، شغل‌های جدیدی در این حوزه برای جوانان ایجاد شود. بخش تولید بخشی است که تحت فشار دشمنان ما به‌ویژه آمریکایی‌ها است.

وی ادامه داد: باور من این است که ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد بی‌شمار هستند، ما بخش خصوصی قوی در ایران داریم و منابطع طبیعی نیز در کشور ما به وفور وجود دارد، از نفت و گاز و زمین‌های حاصلخیز گرفته تا نیروی انسانی جوان و متخصص که همگی فرصت‌های استثنایی هستند در کشور ما جمع شده‌اند.

جهانگیری بیان کرد: ما با اتکا به این ظرفیت‌ها و اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی می‌توانیم بر مشکلات فائق بیاییم و مهم در این زمینه آن اراده و انگیزه ما است. با اتکا به ظرفیت‌های موجود کارهای بزرگی می‌توان انجام داد و مهم این است که ما به‌عنوان دولت موانع حضور بخش خصوصی را در صنعت برطرف کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور عنوان کرد: وظیفه ما و اتاق‌های بازرگانی این است که موانع فعال شدن بخش خصوصی را در صنعت برطرف کنیم. بخش خصوصی که در این شرایط اقتصادی بخواهد برای جوانان شغل ایجاد بکند نباید گرفتار بروکراسی اداری درگرفتن مجوزها بشود.

یکصد هزار شغل در خوزستان وجود دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم، اظهار کرد: در حال حاضر با راه‌اندازی تعداد ۲ هزارو ۱۵۰ واحد صنعتی با اعتبار ۲۲ هزار میلیارد تومان، حدود یکصد هزار فرصت شغلی در خوزستان وجود دارد.

 رضا رحمانی افزود: اگر ۲۰ درصد واحدهای صنعتی در حال احداث را در نظر بگیریم، ۸۰۸ واحد با ۲۷ هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان و فرصت اشتغال برای ۴۳هزار و۵۰۰ نفر در حال احداث در خوزستان هستند.

وی خطاب به استاندار خوزستان گفت: از این تعداد واحد صنعتی ۳۲۰ مورد بالای ۶۰ درصد به لحاظ رونق پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

موضوعات :
در همین رابطه