رادیو مجازی اتاق ایران - 1 اردیبهشت 1403

معاون تشکل‌های اتاق ایران در نشست کمیسیون تشکل‌های اتاق اصفهان

توانمندسازی و تاثیرگذاری تشکل‌ها از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی است

معاون تشکل‌های اتاق ایران با حضور در نشست کمیسیون تشکل‌های اتاق اصفهان تصریح کرد: توسعه و توانمندسازی تشکل‌ها مهم‌ترین رویکرد اتاق ایران است.

27 آبان 1397
کد خبر : 16304
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاون تشکل‌های اتاق ایران با حضور در نشست کمیسیون تشکل‌های اتاق اصفهان با اشاره به توانمندی برخی از تشکل‌های اقتصادی در تأثیرگذاری بر سیاست‌های دولت و مجلس، گفت: قدرت تغییر و اصلاح سیاست‌ها و چانه‌زنی با سازمان‌های دولتی از جمله ویژگی تشکل‌های موفق است که در قالب صدای بخش خصوصی می‌تواند طنین‌انداز شود.

نادر سیف، معاون تشکل‌های اتاق ایران، اداره مطلوب یک تشکل را مهم‌ترین وظیفه هیات مدیره آن دانست و تصریح کرد: حل اختلاف بین اعضا و ذینفعان می‌تواند یکی از وظایف تشکل‌ها باشد.

وی همچنین ایجاد ساختارهای سازمانی، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی و بانک اطلاعاتی ذینفعان را از وظایف تشکل‌های اقتصادی برشمرد و ادامه داد: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها وجود تشکل‌ها و نهادهای مدنی و توانمند شدن و تأثیرگذاری تشکل‌ها بر اقتصاد آن کشور است.

سیف تشکیل کمیسیون تشکل‌های اتاق اصفهان را گامی مؤثر در سازمان‌دهی و یکپارچه‌سازی تشکل‌های اقتصادی استان برشمرد و تأکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی، توانمندسازی و ارائه خدمات به تشکل‌ها بخشی از فعالیت‌های این کمیسیون است.

در ادامه سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس اتاق اصفهان یادآور شد: این استان از دیرباز ساختاری تشکلی داشته و بازار این شهر از دوران صفویه بر اساس صنف و حرفه تقسیم‌بندی شده است.

وی به تشکیل مدیریت راهبردی فضای کسب‌وکار استان در اتاق اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار مستند، متأسفانه فضای کسب‌وکار کشور مساعد نیست.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار و اجرا نشدن برخی از مواد این قانون خاطرنشان کرد: تشکل‌ها باید بر سیاست‌ها و انتخاب مدیران سازمان‌ها اثرگذار باشند.

محسن پورسینا رئیس کمیسیون تشکل‌های اتاق اصفهان نیز گفت: تشکل‌ها تنها با همکاری اعضا می‌توانند اهداف و برنامه‌های تشکلی را پیش ببرند و در مسیر اقتصاد موفق عمل کنند. تشکل‌ها این توانایی را دارند تا با همکاری تمام اعضا بخش‌نامه‌های متضاد را از طریق دیوان عدالت اداری ابطال کنند.

وی با اشاره به اختصاص زمین از سوی اتاق اصفهان برای استقرار تشکل‌های اقتصادی گفت: پروانه ساخت این زمین تهیه شده و تشکل‌ها می‌توانند برای ساخت آن با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همکاری کنند.

موضوعات :
در همین رابطه