رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق ساری

ضایعات برنج مازندران بالا است

رئیس اتاق ساری می‌گوید: شالیکوبی‌ها و کارخانه‌های سنتی تولید برنج سبب افزایش میزان ضایعات این محصول شده است.

26 آبان 1397
کد خبر : 16308
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
رئیس اتاق ساری می‌گوید: شالیکوبی‌ها و کارخانه‌های سنتی تولید برنج سبب افزایش میزان ضایعات این محصول شده است.

عبدالله مهاجر، رئیس اتاق مازندران

عبدالله مهاجر در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اظهار اینکه بیشتر میزان تولید برنج در استان سنتی است، گفت: همچنین شالیکوبی های استان سنتی است و سبب افزایش ضایعات می شود.

رئیس اتاق ساری زنجیره تولید برنج در استان را امری مهم برای توسعه صادرات برشمرد و گفت: بیشتر کارخانه های تولید برنج در استان سنتی است و جهاد کشاورزی باید برای نوسازی واحدهای تولیدی برنامه ریزی کند.

مهاجر با اشاره به فصل برداشت مرکبات در استان عنوان کرد: هر سال جلسات زیادی در حوزه مرکبات در استان برگزار می شود و بخشی از مرکبات تولیدی در انبارها فاسد و پوسیده می شود.

رئیس اتاق ساری با اشاره به راه اندازی پایانه در جویبار عنوان کرد: برای حل مشکل مرکبات استان باید پایانه ها وارد میدان شوند و مسائل فراروی آنان را برطرف کنیم.

وی باعنوان اینکه قرار بود امسال فاز اول پایانه جویبار تکمیل شود افزود: یکی از مسائل مهم ورود نیافتن در بازارهای هدف است و باید زمینه ها و بسترهای لازم برای حضور در بازارهای هدف را فراهم کنیم.

مهاجر، صنایع تکمیلی و تبدیلی را از نیازهای حوزه مرکبات و صادرات آن بیان کرد و گفت: بسیاری از صنایع تکمیلی وابسته در رکود و خواب به سر می برند و باید در این بخش نیز برنامه ریزی شود.

وی باتاکید براینکه ذائقه مصرف کنندگان و بازار داخلی را شناسایی کنیم ادامه داد: متاسفانه نیازهای بازار مصرف را نمی شناسیم.

موضوعات :
در همین رابطه