رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

به همت مرکز ملی رتبه‌بندی

مجوز فعالیت 10 شرکت در حوزه رتبه‌بندی اعطا شد

9شرکت جدید مجوز فعالیت در زمینه رتبه‌بندی بنگاه‌ها و شرکت‌ها را از مرکز ملی رتبه‌بندی مستقر در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دریافت کردند. پیش از این یک شرکت، موفق به دریافت این مجوز شده بود که با این حساب، در مجموع صلاحیت 10 شرکت برای ورود به حوزه رتبه‌بندی، احراز شده است.

28 آبان 1397
کد خبر : 16340
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

طی نشستی که با همت مرکز ملی رتبه‌بندی برگزار شده بود، 9 شرکت جدید مجوز فعالیت در زمینه رتبه‌بندی بنگاه‌ها و شرکت‌ها را دریافت کردند.

بدین ترتیب علاوه بر شرکت فهامه که در حوزه صنایع غذایی فعال است و پیش از این مجوز فعالیت در حوزه رتبه‌بندی را دریافت کرده بود، شرکت‌های اعتبارسنجی حافظ سامان ایرانیان، بازرسی کیفیت استاندارد ایران، پویشگران عرصه سوم، رتبه‌بندی اعتباری پارس کیان، گروه پارسیان هوشمند یگانه، خدمات فناوری تکچی شرق، دایا رهیافت، کارگزاری سهم آشنا و مطالعات سرمایه‌گذاری ایرانیان نیز مجوز فعالیت دریافت کردند.

در این نشست مسعود خوانساری، نایب‌رئیس اتاق ایران با اشاره به مطرح بودن موضوع رتبه‌بندی در بین شرکت‌ها و واحدهای اقتصادی طی سالیان گذشته، اعطای مجوز به 10 شرکت از سوی مرکز ملی رتبه‌بندی را اقدامی مهم و مؤثر ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه پس از مدت‌ها تلاش و برنامه‌ریزی برای ایجاد انسجام و یکپارچگی در این زمینه، موفق شدیم اولین مجوزها را ارائه دهیم و امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: البته در گذشته موضوع رتبه‌بندی توسط گروهی انجام می‌شد و تلاش‌های خوبی هم صورت گرفت اما لازم بود برای این کار سازوکار مشخصی طراحی شود و وحدت رویه‌ای شکل بگیرد.

نایب‌رئیس اتاق ایران در ادامه از لزوم طراحی مکانیسمی برای تشویق شرکت‌ها برای مشکلات در روند رتبه‌بندی سخن گفت و افزود: مشارکت شرکت‌ها در روند رتبه‌بندی داوطلبانه بوده و الزام قانونی ندارد. بنابراین باید مکانیسمی طراحی کنیم تا بر اساس آن شرکت‌ها برای حضور در روند رتبه‌بندی داوطلب شوند.

خوانساری سلامت کار و ارزیابی دقیق و جامع را هدف اصلی این کار دانست.

در ادامه علیرضا اشرف، دبیرکل اتاق ایران، تصریح کرد: سازمان برنامه، مدت‌هاست که در بخش رتبه‌بندی فعال بوده اما فقط معطوف به دولت بوده و از طرفی هر دستگاه به صورت مجزا این کار را انجام می‌دهد. حال بخش خصوصی تصمیم گرفته انسجام لازم را در این حوزه ایجاد کند و باید نشان دهد که می‌تواند این کار را انجام دهد.

وی یادآور شد: نحوه نگاه و میزان دقت در این کار بسیار مهم است و باید مورد توجه شرکت‌های دارای صلاحیت باشد.

در همین رابطه