رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق کرمان در نشست با تورگردانان خارجی

کرمان به دنبال خلق تجربه‌های جدید برای گردشگران است

سید مهدی طبیب زاده، رئیس اتاق کرمان می گوید رقابت‌های گردشگری موجب ارائه محصولات، خدمات و فرصت‌های جدید در گردشگری شده و کرمان نیز با دارابودن جاذبه های تاریخی و طبیعی به دنبال خلق تجربه های جدید و ماجراجویانه برای گردشگران است.

07 آذر 1397
کد خبر : 16499
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در نشستی با حضور استاندار کرمان، رئیس اتاق این استان، شهردار و اعضای شورای شهر کرمان، مدیرکل میراث فرهنگی و جمعی از مدیران و فعالان گردشگری کرمان با 32 تورگردان از 12 کشور جهان، نظرات و پیشنهادات این گردشگران خارجی در مورد وضعیت گردشگری کرمان مطرح و مورد استقبال مدیران استانی قرار گرفت.

ناشناخته بودن جاذبه‌های ایران و کرمان در کشورهایی مانند اسپانیا و مکزیک، پروسه طولانی‌مدت و دشوار دریافت ویزا برای سفر به ایران در برخی کشورها، عدم تسلط لازم کارکنان هتل‌ها به زبان انگلیسی، وجود نداشتن تابلوهای انگلیسی‌زبان در بعضی اماکن، تبلیغات کم در خارج از ایران برای معرفی بیشتر جاذبه های ایران و کرمان، نگهداری ضعیف از جاذبه ها و اماکن گردشگری، اطلاع رسانی های ناکافی، نبود صرافی های دولتی و مناسب برای تبدیل ارز در فرودگاه، برگزار نکردن ورک شاپ های ایران و کرمان در کشورهای مختلف، عدم امکان استفاده از کارت های بانکی بین‌المللی و رزرو هتل ها از 8 ماه پیش از سفر به ایران، از جمله مشکلات مطرح شده در این نشست بود.

همچنین تورگردانان خارجی درخواست تعامل بیشتر آژانس های گردشگری ایران با آژانس های خارجی را مطرح و ضمن اذعان به زیبایی‌ها و جاذبه‌های کرمان و معجزه دانستن آن‌ها، از میهمان نوازی کرمانی‌ها در این سفر قدردانی کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان در این نشست، بیان نظرات و انتقادات گردشگران خارجی در مورد کرمان را عاملی برای بهبود شرایط عنوان کرد و گفت: خوشحالیم که فعالان گردشگری 5 کشور از 10 کشور برتر جهان در زمینه جذب گردشگر در کرمان حضور دارند.

سیدمهدی طبیب‌زاده با تاکید بر اینکه رقابت سختی بین کشورهای دنیا در جذب گردشگر وجود دارد، افزود: این رقابت‌ها موجب ارائه محصولات، خدمات و فرصت‌های جدید در گردشگری شده و کرمان نیز با دارابودن جاذبه های تاریخی و طبیعی به دنبال خلق تجربه های جدید و ماجراجویانه برای گردشگران است.

وی ادامه داد: برند گردشگری کرمان میهمان نوازی است و امیدواریم گردشگران خارجی این میهمان نوازی را در استان درک کنند و ما را از نظرات و پیشنهادات خود بی‌نصیب نگذارند.

راه اندازی پرواز  استامبول- کرمان در آینده‌ای نزدیک

استاندار کرمان نیز در ادامه این نشست از کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور و با وجود هفت هزار اثر تاریخی، 700 اثر ثبت ملی و 7 اثر ثبت جهانی یاد کرد و گفت: استانداری کرمان توسعه و حمایت از گردشگری را جزء اولویت های کاری خود قرار داده و در این زمینه با جدیت مسائل را پیگیری خواهد کرد.

محمدجواد فدائی افزود: از حضور اینگونه گروه‌های گردشگری در استان استقبال می‌کنیم چون ضمن تاثیرگذاری در گردشگری استان و افزایش تعداد گردشگر، سرمایه گذاری در این بخش توجیه پذیر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید در تبلیغات و معرفی کرمان بیشتر از گذشته تلاش کنیم، ادامه داد: در این زمینه و نیز رفع مشکلات زیرساختی گردشگری استان اقداماتی در دست انجام است که می توان به راه اندازی پرواز برنامه‌ای استامبول- کرمان در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد.

درخواست‌های مدیران شرکت‌های گردشگری خارجی در دستور کار قرار می‌گیرد

شهردار کرمان نیز در این نشست بیان کرد: انتظارات و درخواست های مدیران شرکت های گردشگری خارجی در شهر کرمان در دستور کار قرار می گیرد.

 مهران عالم‌زاده بر شناخت و معرفی آئین های ملی و مذهبی و اقلیم خاص کرمان به گردشگران تاکید کرد و گفت: توسعه زیرساخت ها و توجه به فضای شهری کرمان در ساعات شب از جمله برنامه های در دست اقدام شهرداری کرمان است.

مدیر عامل هلدینگ گردشگری مارکوپولو نیز در این نشست گفت: تورگردانان خارجی در قالب یک گروه 32 نفره از 12 کشور از جمله فرانسه، اسپانیا، هلند، اتریش، مکزیک، آرژانتین، برزیل، پرو، کاستاریکا و بلژیک، برنامه آشناسازی با جاذبه‌ها و زیبایی‌های ایران را آغاز کرده‌اند و پس از حضور در تهران، قم، نطنز، نائین، یزد و رفسنجان، در حال حاضر در کرمان حضور یافتند.

حسن انصاری بیان کرد: تکمیل زیرساخت‌های گردشگری استان مانند حمل ونقل هوایی خارجی، بازاریابی و تبلیغات در خارج از کشور و برگزاری ورک‌شاپ کرمان در کشورهایی مانند مکزیک، از جمله درخواست های ما برای توسعه گردشگری کرمان است.

موضوعات :
در همین رابطه