رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

نایب رئیس اتاق ایران خبر داد

پویش اتاق‌ها برای صلح، در دستور کار کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان در برزیل

پدرام سلطانی گفت: پویش اتاق‌ها برای صلح که از سوی ایران به نشست شورای عمومی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان (WCF) ارائه شد، در دستور کار یازدهمین کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان (WCC) قرار گرفت.

11 آذر 1397
کد خبر : 16554
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

پویش «اتاق‌ها برای صلح» که از سوی ایران به نشست شورای عمومی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان (WCF) ارائه شد، در دستور کار یازدهمین کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان (WCC) قرار گرفت.

پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق ایران، که به نمایندگی از بخش خصوصی کشور این ایده را در نشست شورای عمومی WCF مطرح کرده است ضمن اعلام این خبر گفت: «ابتکار اتاق‌ها برای صلح از سال گذشته در فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان دنبال شد و پس از ارائه در نشست اخیر فدراسیون در دبی که با حضور نمایندگان بیش از 50 کشور دنیا برگزار شد، مورد استقبال قرار گرفت. اعضا تصمیم گرفتند این ایده را در دستور کار نشست دوسالانه کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان که سال آینده در شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار می‌شود قرار دهند.»

سلطانی در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» ضمن اشاره به تحریم‌های آمریکا و تاکید بر ضرورت به دست گرفتن ابتکار عمل بین‌المللی همزمان از سوی بخش دولتی و بخش خصوصی کشور در وضعیت فعلی گفت: «رشد تجارت بین‌المللی در 3 دهه گذشته عملاً سرنوشت اتاق‌های بازرگانی را با سرنوشت اقتصاد جهانی و رویدادهای بین‌المللی گره زده است. اکنون همه عوامل تولید به صلح، ثبات و تعاملات بین‌المللی وابسته شده‌اند. عملاً اتاق‌های بازرگانی در جهان برای فراهم کردن شرایط رشد و توسعه اقتصاد کشورها و منطقه و در نهایت اقتصاد جهان، باید از مدعیان حل مسائل و چالش‌های فراملی و بین‌المللی باشند. پویش اتاق‌ها برای صلح بر این ایده تاکید دارد که نسل چهارم اتاق‌های بازرگانی باید گام‌های بزرگ بردارند و به اتاق‌های جهان‌محور تبدیل شوند و به چالش‌های فراملی، منطقه‌ای و جهانی توجه کنند.»

سلطانی افزود: «در شرایط تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران، بخش خصوصی و جامعه مدنی کشور باید در کنار بخش دولتی فرصت حضور در مجامع بین‌المللی پیدا کنند و ابتکار عمل را به دست بگیرند. به دست آوردن نقش تعیین کننده در معادلات جهانی، برای کشورهایی محقق می‌شود که در عین حالی که ساختار داخلی خود را مستعد توسعه کرده‌اند، از ضرورت و اهمیت داشتن ایده، ابتکار، گفتمان و کنشگری در جامعه جهانی نیز آگاه هستند و برای این منظور خود را آماده کرده‌اند.»

نایب رئیس اتاق ایران ارائه ایده اتاق‌ها برای صلح را در راستای کنشگری بین‌المللی بخش خصوصی ایران دانست و گفت: «تلاش خواهیم کرد تهدیدی که از سوی تحریم‌ها متوجه کشورمان است را در یک سپهر جهانی، جزئی از یک کل لازم و ضروری عنوان کنیم و نشان دهیم که این تحریم‌ها صلح و ثبات جهانی و در نتیجه رشد توسعه و تجارت بین‌المللی را هدف قرار داده است. از این طریق اهمیت توجه همتایان‌مان در بخش خصوصی کشورهای دیگر به این موضوع را یادآوری خواهیم کرد و آن‌ها را به این سمت سوق می‌دهیم که با دولت‌های خود مذاکره کنند و دغدغه‌های ما را در زمینه صلح و ثبات جهانی با آن‌ها در میان بگذارند. نتیجه این پویش، ایجاد شبکه‌ای از بخش خصوصی در جهان خواهد بود که به دنبال صلح و ثبات برای رسیدن به توسعه و شکوفایی اقتصادی است و از رویکردهای خشن و مخل همکاری‌های جهانی دوری می‌کند.»

دهمین کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان در سال 2017 در سیدنی استرالیا برگزار شد.

در همین رابطه