رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران مطرح کرد

ضرورت معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور از سوی مناطق آزاد

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران اعتقاد دارد طراحی سایت‌های اینترنتی چندزبانه با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری و همچنین برگزاری تورهای رایگان ویژه راهنمایان و مدیران آژانس‌ها موجب جذب گردشگر می‌شود.

12 آذر 1397
کد خبر : 16574
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران در اولین نشست کارگروه گردشگری خارجی در مناطق آزاد که در محل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد، پیشنهاد داد: سازمان منطقه آزاد در زمینه پذیرش سرمایه‌گذاری‌های BOT بلند مدت ۳۰ ساله، فعال شود. همچنین همایش‌هایی را با حضور سرمایه‌گذاران خارجی ترتیب دهد.

احمد اصغری با اشاره به اینکه توسعه گردشگری خلاق از طریق برگزاری رویدادهای بزرگ، جشن‌ها و آیین‌های خاص و معرفی شیوه زندگی ایرانیان در طول تاریخ امکان‌پذیر است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه رستوران‌های سنتی و اقامتگاه‌های بوم گردی منطبق با اقلیم و فرهنگ هر منطقه نیز راهکاری است که می‌تواند به توسعه گردشگری کمک کند.

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران، تهیه بروشورهای چندزبانه برای مناطق آزاد با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری، طراحی سایت‌های اینترنتی چندزبانه و همچنین برگزاری تور رایگان ویژه راهنمایان، مدیران آژانس‌ها و صاحبان رسانه‌های خارجی را نیز از جمله اقداماتی دانست که می‌تواند در بهبود وضعیت گردشگری کشور مؤثر باشد.

اصغری یادآور شد: نکته دیگری که در این حوزه اهمیت دارد، مسئله نظارت دقیق و مستمر بر اجرای مقررات و شیوه‌نامه‌ها توسط اماکن گردشگری مانند مراکز اقامتی، مراکز پذیرایی و مراکز خدمات تفریحی و غیره است. از طرفی لازم است شیوه‌نامه‌های نظارتی به‌روز شده و امر آمورش جدی گرفته شود.

وی همچنین بر مدیریت کارآمد، تبلیغات و بازاریابی مناسب در راستای جلب اعتماد گردشگران خارجی و معرفی کامل جاذبه‌های گردشگری اعم از جاذبه‌های طبیعی و مذهبی و اماکن تاریخی تأکید کرد.

تقویت زیرساخت‌های بنیادی در این زمینه و تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های موجود، شناسایی فرصت‌ها و محدودیت‌ها به کمک پروژه‌های تحقیقاتی، دعوت از شرکت‌های معتبر فعال بین‌المللی و داخلی در صنعت گردشگری به منظور بازدید از مناطق آزاد، اهتمام جدی دبیرخانه مناطق آزاد در بسط و توسعه روابط با کشورهای حوزه خلیج‌فارس و کشورهای همسایه در امر گردشگری و دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و اعطای تسهیلات ویژه برای تقویت و بهبود زیرساخت‌های گردشگری در مناطق آزاد پیشنهادهای دیگری بود که از سوی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران مطرح شد.

در همین رابطه