رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس جامعه تور گردانان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

وزارت خارجه برای جذب گردشگر با بخش‌خصوصی همکاری کند

ابراهیم پورفرج رئیس هیات مدیره جامعه تور گردانان ایران، معرفی ایران به‌عنوان کشوری امن در خاورمیانه و همکاری دولت به‌خصوص وزارت امور خارجه با بخش خصوصی را مهم‌ترین اولویت صنعت گردشگری در دوران فعلی و با توجه به اعمال تحریم‌ها دانست.

14 آذر 1397
کد خبر : 16609
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

ابراهیم پورفرج رئیس هیات مدیره جامعه تور گردانان ایران در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» با اشاره به  ظرفیت‌های صنعت گردشگری در دوران فعلی و با توجه به اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشور تاکید کرد که بهره‌مندی از ظرفیت‌های پیشرو در گروی همکاری بخش خصوصی و دولتی است.

او همچنین با اشاره به رشد گردشگری در نیمه اول سال، افزود: بیشترین رشد گردشگری ورودی در نیم‌سال اول، مربوط به گردشگری مذهبی است. تا زمانی که ارز مانند الآن تا این اندازه جهش نداشته بود، گردشگران اروپایی، آمریکایی، استرالیایی و کانادایی ایران را به‌عنوان مقصد اول گردشگری فارغ از هرگونه مسئله اقتصادی انتخاب می‌کردند، اما در چند ماه گذشته به دلیل تبلیغات منفی آمریکا علیه ایران که کشور را به عنوان مقصدی ناامن معرفی می‌کند، از تعداد گردشگران اروپایی هم کاسته شده است.

پورفرج تصریح کرد: در حال حاضر در صنعت گردشگری ایران بر خلاف دیگر صنایع، این نگرانی وجود ندارد که مشتریان قدیمی ایران از دست بروند، بلکه موضوع اصلی علاوه بر حفظ بازارهای سنتی، حضور گردشگران و شرکت‌های جدید در این حوزه است که منجر به بهبود صنعت گردشگری کشور شوند.

به اعتقاد رئیس جامعه تور گردانان ایران، دولت باید هرچه سریع‌تر با همکاری بخش خصوصی به موضوع تبلیغات و بازاریابی در خصوص امنیت ایران ورود کند.

پور فرج افزود: طی چند ماه گذشته که بخش خصوصی با حضور در نمایشگاه‌های معتبر گردشگری داخلی و خارجی به تبلیغ پرداخت، خوشبختانه بازخوردهای خوبی از سوی گردشگران خارجی دریافت شد. برای نمونه ماه گذشته با همکاری سفارت ایران در ژاپن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران به فعالان اقتصادی و همچنین آژانس‌های مسافرتی کشور ژاپن معرفی شد که در جذب شرکت‌ها و همچنین گردشگران جدید بسیار مثبت بود. با این حال این اقدام کافی نیست. تبلیغات میدانی در جذب گردشگر بسیار مفید است، به همین دلیل وزارت امور خارجه باید کلیه سفارت‌خانه خود در کشورهای مختلف را موظف کند تا با همکاری بخش‌خصوصی به معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران بپردازند.

موضوعات :
در همین رابطه