رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

تأمین ماشین‌آلات راه‌سازی کشور با مشارکت هپکو

وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید این وزارتخانه: تأمین ماشین‌آلات موردنیاز بخش معادن و راه‌سازی کشور را با مشارکت فعالانه هپکو در دستور کار دارد.

15 آذر 1397
کد خبر : 16626
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تأمین بخشی از ماشین‌آلات راه‌سازی و معادن کوچک کشور از طریق تولیدات شرکت هپکو، ضمن حفظ وضع موجود، افزایش تولید و رونق اقتصادی در این شرکت را به همراه دارد.

رضا رحمانی در جریان سفر یک‌روزه به استان مرکزی و بازدید از واحد تولیدی هپکو اراک افزود: بازگشت هپکو اراک به چرخه تولید اتفاق مبارکی است که با صبر و بردباری کارکنان و پیگیری‌های استان مرکزی محقق شده که شرایط این شرکت هر روز بهتر از گذشته می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی به‌خصوص طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد را از اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید عنوان کرد و ادامه داد: اکنون طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی بسیاری در نقاط مختلف کشور وجود دارد که با تکمیل و هدایت آنها به چرخه تولید، فرصت اشتغال پایدار در کشور ایجاد می‌شود.

رحمانی گفت: نوسازی و به‌روزرسانی تجهیزات و عوامل تولید نیز از دیگر برنامه‌های دولت در سال جاری است و مصوبات بسیاری در نشست‌های ملی در این خصوص صادر و در حال اجرا است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: حمایت از تولید و اشتغال با جدیت هر چه تمام‌تر در این وزارتخانه و مجموعه دولت تدبیر و امید دنبال می‌شود و موفقیت‌های چشمگیری نیز به‌دست‌آمده است.

رحمانی یادآور شد: استان مرکزی به‌عنوان قطب صنعت کشور شهرت دارد و یکی از برنامه‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز فعال‌سازی هر چه بیشتر صنایع این استان است.

بازدید از شرکت هپکو و آذر آب، حضور در گلزار شهدای اراک، شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و بازدید از دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت و معدن استان مرکزی از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به این استان است.

شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین‌آلات راه‌سازی تأسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.

شرکت هپکو اراک در حال حاضر 22 نوع ماشین‌آلات راه‌سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع محصولان آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و هلند است.

کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به دنبال سیاست‌های اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شد.

در همین رابطه