رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

زنگنه: بر سر سهمیه نفت ایران مذاکره نمی‌کنیم؛ در اوپک می‌مانیم

وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک در نشست خود در وین، برای کاهش تولید به توافق رسیده‌اند، هرچند هنوز سقف تولید تعیین نشده است.

16 آذر 1397
کد خبر : 16629
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک در نشست خود در وین، برای کاهش تولید به توافق رسیده‌اند، هرچند هنوز سقف تولید تعیین نشده است.

با وجود گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال کاهش تولید نفت اوپک، قیمت نفت در بازارهای جهانی پایین آمد و قیمت هر بشکه نفت خام دریای شمال به زیر ۶۰ دلار رسید.

بیژن زنگنه در حاشیه نشست وین گفت که قیمت مناسب نفت از نظر ایران بین ۶۰ تا ۷۰ دلار است. وزیر نفت البته تاکید کرد که ایران در شرایط تحریم حاضر به مذاکره درباره سطح تولید خود نیست.

وزیر نفت گفت که هرچند ایران منتقد شرایط حاکم بر اوپک است، اما مانند قطر از اوپک خارج نخواهد شد.

زنگنه گفت: تکروی‌هایی که دارد می‌شود به اوپک آسیب‌هایی می‌زند‌. ما اوپک را ترک نمی‌‎کنیم. اما وقایعی که دارد اتفاق می‌افتد نشانه‌های خوبی برای اوپک نیست.

نشست وین در حالی برگزار شده است که قطر، اولین کشوری که پس از کشورهای تاسیس‌کننده به این سازمان پیوست، اعلام کرد از اوپک خارج می‌شود. افزایش تولید نفت عربستان، و همچنین عملکرد کمیته نظارت بر توافق اوپک-غیراوپک مورد انتقاد بوده است. روسیه، مهمترین صادرکننده غیراوپک نیز تولیدش را بالا برده است.

در همین رابطه