رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق سمنان در نشست با حضور رئیس‌جمهور

راه‌پله‌های بانک مرکزی و وزارت‌خانه‌ها، نفس تولیدکنندگان را به شماره انداخته است

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان می‌گوید انتشار دستورالعمل‌های خلق‌الساعه فعالان اقتصادی را سردرگم کرده، به‌طوری‌که در بخش صادرات تاکنون سه بخشنامه صادرشده است. این دستورالعمل‌ها همدیگر را در زمان بسیار کوتاهی نقض می‌کنند.

17 آذر 1397
کد خبر : 16637
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 طی دومین سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان، فعالان اقتصادی، صاحبان صنایع و نمایندگان بخش خصوصی نشست مشترکی را با حسن روحانی، ریاست جمهوری در سالن هلال‌احمر سمنان برگزار کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این نشست گفت: خدمات دولت در این سال‌ها بسیار پررنگ بوده، ولی امروز صنعت، معدن و تولید بیمار شده است. وجود تحریم‌ها این بیماری را مزمن‌تر کرده تا آنجا که صاحبان کسب وکار نمی‌توانند برنامه منسجم و مدونی برای آینده ترسیم کنند.

علی‌اصغر جمعه‌ای ادامه داد: انتشار دستورالعمل‌های خلق‌الساعه فعالین اقتصادی را سردرگم کرده، به‌طوری‌که در بخش صادرات تاکنون سه بخشنامه صادرشده است. این دستورالعمل‌ها همدیگر را در زمان بسیار کوتاهی نقض می‌کنند.

جمعه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور گفت: عدم اجرای قوانینی همانند بند (واو) تبصره 16 قانون بودجه و دیگر قوانین مرتبط، تنها روزنه امید فعالین اقتصادی را کمرنگ کرده است. پروسه ثبت سفارش برای یک فعال اقتصادی بسیار زمان‌بر است در صورتی که سازمان توسعه تجارت به‌صورت آنی تصمیم به لغو ثبت سفارش می‌کند.

رئیس اتاق سمنان خاطرنشان کرد: هزینه تولید نسبت به ماه‌های گذشته 25 برابر شده است، چگونه صاحبان صنایع می‌توانند با این موانع به تولید ادامه دهند. راه‌پله‌های بانک مرکزی و دیگر وزارت‌خانه‌های اقتصادی نفس تولیدکنندگان را به شماره انداخته است.

وی از رئیس‌جمهور درخواست کرد ترتیبی اتخاذ کنند تا تشریفات کارهای تجاری همانند سابق به سازمان‌های صمت تفویض اختیار شود و گفت: اگر فعالان اقتصادی را به‌عنوان سرباز جنگ اقتصادی قبول داشته باشید باید قوانین نوین جنگ اقتصادی وضع کنید. قوانین خاص با شرایط ویژه اقتصادی تصویب و به جامعه اقتصادی ابلاغ کنید تا صاحبان صنایع با تمرکز و ثبات به کار ادامه دهند.

موضوعات :
در همین رابطه